האדרנלין האולטימטיבי: סנפלינג

טיול סנפלינג הוא הדרך ההרפתקנית ביותר לחוות את הטבע הישראלי. רובכם וודאי זוכרים את טיול הסנפלינג מהתנועה או בית הספר, אבל זה לא צריך להגמר בזה. אתם יכולים להנות גם היום מהאדרנלין והחוויה של טיול סנפלינג עם המשפחה או עם חברים, בספלינג בצפון הארץ. 

 

טיול סנפלינג

סנפלינג, או בעברית,  גְּלִישַׁת-חֶבֶל, הינה פעילות אתגרית שבה המטפס יורד במורד מפל או מצוק באמצעות חבלים ומכשירי בטיחות. זהו ענף ספורט שגדל במהירות בשנים האחרונות, והוא זוכה לפופולריות רבה בקרב אנשים מכל הגילאים ומכל הרמות.

ספלינג בצפון

הטבע מזווית אחרת

טיולי סנפלינג בארץ ובעולם, הם לרוב בנופים טבעיים עוצרי נשימה, ולכם יש את ההזמנות לראות את הטבע מזווית אחרת, לא משבילי הטבע המוכרים לנו. הטיול והגלישה עצמה מלווה בחווית אדרנלין מתמשכת, לא בכל יום יוצא לנו לרדת מצוקים באמצע נחל. סנפלינג מציע דרך ייחודית לחוות את המקום בו אתם נמצאים.

תוכלו לראות את הנוף מנקודת מבט שונה ותזכו להצצה לטבע שלא נראית מנקודות תצפית אחרות. בסיום טיול סנפלינג, ישנה תחושת הישג והתגברות על מכשולים, בעקבות העובדה שירדתם בבטחה מגובה רב. כאשר עושים סנפלינג בצפון לדוגמה, תוכלו לראות את הטבע המרהיב של הארץ, שייתכן שאתם כבר מכירים, אבל הפעם מלמעלה.

 

בחירת מסלול הסנפלינג המומלץ לכם:

כאשר אתם בוחרים טיול סנפלינג, בדיוק כמו תכנון טיול רגיל, יש להתחשב במספר קריטריונים.

  • רמת הקושי של המסלול – מי הם חברי הקבוצה איתם יוצאים לטיול, בהתאם לכך יש לבחור את המסלול המתאים לרמת הניסיון. ישנם מסלולים קלים יותר ומסלולים מאתגרים יותר. תפקידו של המדריך לייעץ לכם על מסלול סנפלינג שאכן מתאים לרמת הקושי של המשתתפים. אם תרצו לאתגר את עצמכם חשוב מאוד שיהיה מדריך עם ניסיון וותק וכך לוודא שלא יהיו פציעות.
  • תנאי מזג האוויר – סנפלינג יכול להיות פעילות מסוכנת במזג אוויר גשום או סוער. מומלץ לבחור יום בהיר ושטוף שמש לטיול סנפלינג.
  • ציוד – חשוב להצטייד בציוד סנפלינג תקין ומאושר. הציוד כולל רתמה, סופג אנרגיה, קסדה, חבלים ועוד.
  • מדריך וקבוצה – ההמלצה היא לא לטייל לבד ואם אתם לא בטוחים ביכולת שלכם לטייל בסנפלינג, מומלץ לשכור מדריך מקצועי. המדריך גם יעזור לכם לבחור את המסלול המתאים, יספק לכם הדרכה בטיחותית וילווה אתכם לאורך כל הטיול.

ספלינג בצפון

מסלולי סנפלינג בצפון

בצפון הארץ ישנם מספר מסלולי סנפלינג מומלצים:

  • צוק מנרה – מסלול ויה פראטה של צוק מנרה, מתאים למתחילים ומתקדמים
  • מצוק רמים – אתר גלישה בגליל העליון בשמורת צוק מנרה
  • מערת קשת – אתר גלישה מרהיל בפארק אדמית בגליל המערבי
  • מצוק דלתון – מצוק דלתון בגליל המערבי, בשמורת יער בירייה
  • סנפלינג במחצבות קדומים – מסלול משפחתי ביערות הכרמל

 

טיפים לסנפלינג בטוח

להלן מספר טיפים לסנפלינג בטוח:

  • הקשיבו להוראות המדריך – המדריך הוא האחראי על הבטיחות שלכם, לכן חשוב להקשיב לו ולהקפיד על ההוראות שלו.
  • הישארו מרוכזים – סנפלינג הוא פעילות מאתגרת, לכן חשוב להישאר מרוכזים ולשים לב למה שאתם עושים.
  • התייחסו ברצינות למזג האוויר – כשמגיעים לאתר אחרי שירדו גשמים יש השלכות לטיב הטיול כמו במסלול בוצי לדוגמה. מדריך מקצועי יהיה מעודכן בכל המידע הנדרש כדי לספק חוויה מהנה ובטיחותית.

 

אדרנלין במורד הצוק

לסיכום, קשה להתחרות בריגוש של ירידה במורד סלע או צוק בתוך טבע מרהיב, מנותק מהיומיום, עם החברים הקרובים או המשפחה. בטיול סנפלינג בצפון הארץ אתם יכולים לצלול לתוך הטבע, בבטחה, ולהנות מהרגע והזמן עם הקרובים אליכם.

ספלינג בצפון

אולי יעניין אותך גם