3 דרכים ליישוב סכסוכים עסקיים

להיות איש עסקים מצליח זו משימה לא פשוטה: התכונות הדרושות להצלחה בתחום הן רבות, חדות, חוכמה, פלפול, הוגנות, חוש עסקי ועוד. פעמים רבות אנחנו נתקלים במקרים בהם ישנן מחלוקות בתוך תחום העסקים והסכסוכים יכולים להתדרדר גם למקומות מוכים מאד. איך אפשר לפתור את המצבים הללו?

יישוב סכסוכים הוא תחום מאד גדול וישנן כמה דרכים מקובלות היום ליישוב סכסוכים, בין אם הם תוך משפחתיים ובין אם הם סכסוכים עסקיים. לכל אפשרות ישנם חסרונות ויתרונות וכל מקרה לגופו יחליט מה האפשרות המתאימה לו ביותר

 

גישור – למי מתאים?

הבחירה באפשרות הגישור יכולה להתאים לסכסוכים בהם ברור שישנה דרך שבה שני הצדדים יצאו מרוצים. הגורם השלישי והניטרלי, במקרה הזה הוא המגשר, שומע את שני צדדי הסכסוך וחותר לפתרון בו כולם יצאו מרוצים. בבחירת המגשר, מודים הצדדים כי הם מעוניינים למצוא פתרון בדרכים שימנעו מהם להגיע לבית משפט. בסופו של דבר, לאחר הגעה לעמק השווה נחתם הסכם בין שני הצדדים. אך במידה ואין הבנה בין הצדדים, אין המגשר רשאי לתת את ההכרעה בעצמו.

 

בוררות – יתרון או חסרון?

בוררות בכלל וכמותה בוררות עסקית, יכולה להיות אפשרות טובה כאשר דרושה הכרעה חיצונית אך שני הצדדים אינם מעוניינים להגיע לבית משפט. בשימוש בשירותי הבורר, מסכימים שני הצדדים שלאחר שישמע את עמדותיהם, הוא ינסה למצוא את עמק השווה שיביא את כולם למצב בו הם מרוצים.

במידה והצדדים לא מגיעים להסכמות ביניהם, לבורר ישנה את הסמכות לתת את ההכרעה במצב הזה ולהחליט על פי כל מה ששמע עד כה. משום שזאת הסמכות הניתנת לבורר, מלכתחילה, כאשר הצדדים מעוניינים בבוררות, עליהם לקחת שירותי בוררות שמוסכמים על שניהם.

 

מה קורה אם הצדדים לא מצליחים ליישב סכסוך באמצעות בוררות?

בוררות הוא תהליך שיתרונותיו רבים לעומת האפשרות הבאה אחריה – הליכים משפטיים. בבוררות ההליך הוא זול יותר באופן משמעותי מהוצאות משפטיות וקצר יותר באופן משמעותי. בתהליך הבוררות אין הפתעות, הכל יודעים מי הבורר מתחילת הדרך.

תהליך הבוררות יכול להיות דיסקרטי במידה והצדדים מעוניינים בכך ואין חובה לפרסם אותו כמו בהליך משפטי. אך במידה ואחד הצדדים לא מעוניין לחתום על ההסכם בתום הליך הבוררות, לא נשארות הרבה ברירות ויש לפנות לאפיקים הבאים.

 

הליכים משפטיים – מה קורה אם לא מצליחים להימנע?

הליכים משפטיים לרוב הם ארוכים, יקרים ומתישים יותר מכל אפשרות אחרת, אך לעיתים אין ברירה. במידה ואחד מן הצדדים של המסוכסכים בטוח בצדקת דרכו הוא רשאי לגשת לבית המשפט ולתבוע את הצד השני. השופט לא תמיד יהיה אותו השופט, וההכרעה לא תמיד תהיה ההכרעה שהוא ציפה לה, אך לעיתים לא מצליחים להימנע ומרגישים שזו הדרך היחידה להוכיח את צדקת הדרך.

בוררות עסקית

אולי יעניין אותך גם

לרענן את המלתחה העסקית שלך
עסקים
כך תרענן את המלתחה העסקית!

בחירה של בגדים למלתחה העסקית זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך שמצריך היכרות עם בדים איכותיים, מותגים נחשבים וחנויות מקוונות שיאפשרו לבצע רכישה

קרא עוד »