דרכים לגמילה מהתמכרויות

התמכרות לתרופות היא אחת הבעיות הגדולות שאנו מתמודדים איתן במאה ה-21.

לכאורה תרופות הנמכרות בבתי מרקחת ובמקרים רבים אף ללא מרשם נראות תמימות בהשוואה לסמים ואלכוהול, אך התמכרות אליהן עלולה להיות הרסנית לא פחות הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

התמכרות לתרופות משבשת את אורח החיים של המכור, מפתחת דפוסים כפייתיים ופוגעת בכושרו הגופני, בריאותו הנפשית וחיי החברה והמשפחה שלו.

כך תסייעו לאדם קרוב אליכם להיגמל מתרופות

 

5 דרכים לסייע לאדם המכור לתרופות

  1. להכיר בבעיה

במקרים רבים ישנה נטייה של המעגל הקרוב למכור להתכחש לבעיה ולא להכיר בה. זה לא תמיד קל להודות שבמשפחה שלנו יש מכור, או שחבר קרוב התמכר לתרופות ולפעמים המצב מעורר תחושות של בושה ואשמה בקרב המעגל הקרוב. חשוב לדעת שבעידן שלנו אף אדם לא חסין, והעובדה שאדם קרוב אליכם או בן משפחה התמכר לא משליכה עליכם וגם לא עליו. הכרה בבעיה היא הצעד הראשון לפתרון, ולמרבה השמחה קיימים היום פתרונות אפקטיביים.

 

  1. קבלה

כדי לסייע למכור להתגבר על ההתמכרות ולהיגמל עלינו לקבל אותו ולא להתנכר אליו בגלל שהוא עומד בפני קשיים. יש לספק מעטפת תמיכה, שכן ללא תמיכה מהמעגל הקרוב הסיכויים של המכור להצליח להיגמל באמת לטווח ארוך נמוכים. זכרו כי העובדה שהוא התמכר לא אומרת שהוא אדם רע, חלש או עצלן אלא שהוא הגיע לסיטואציה ופעל באופן אנושי שרבים מאיתנו היו פועלים אותו הדבר באותו המצב. הפרידו בין האדם להתמכרות, והבהירו שאתם מקבלים אותו כפי שהוא ותעשו הכל כדי לעזור, אך לא מקבלים את ההתמכרות לתרופות.

 

  1. הציבו גבולות

תהליך התמכרות לתרופות והתמכרות באופן כללי מאופיין בפריצה מתמדת של גבולות. לכן חשוב במיוחד להציב גבולות לאדם שהתמכר ולא לסייע לו להמשיך בהתמכרות. כך למשל, אם הוא מבקש כסף לתרופות או שתוציאו מרשם לכאורה בשביל עצמכם על מנת שהוא ישתמש בכדורים – אל תסכימו. הצבת גבולות היא לא דבר פשוט, בעיקר כאשר המכור משוכנע שצריכת התרופות זה מה שטוב לו. לכן אנחנו ממליצים להתייעץ עם בעלי מקצוע.

 

  1. סדנאות ומפגשים למכורים

מפגשי מכורים הם חלק חשוב בתהליך הגמילה. קיימים מפגשי מכורים אנונימיים בכל התחומים: אלכוהול, סקס, סמים וכמובן תרופות. מפגשים אלו מסייעים לפרספקטיבה של המכור ולהבנה שהוא לא היחיד שמתמודד עם הקשיים הללו ושניתן להתגבר עליהם.

 

  1. גמילה בתנאי אשפוז

כשמדובר בהתמכרות רצינית לפעמים אי ברירה אלא לעבור גמילה במרכז אשפוזית. קיימים כיום מרכזי גמילה בתנאי אשפוז המאפשרים המשך עבודה ושמירה מסוימת על השגרה, וזאת לצד טיפול מקיף ומעטפת של כל בעלי המקצוע הנדרשים לגמילה. אשפוזית גמילה תסייע למכור ולאנשים הקרובים באופן דיסקרטי להתגבר על הבעיה. גם אם המילים "גמילה בתנאי אשפוז" מעלות חשש, במקרים רבים זהו הצעד האלמנטרי בדרך להחלמה והמשך החיים.

 

איש משתמש

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »