עזרה ראשונה דפיברילטור המכשיר שמציל חיים במקרה חירום

היכרות עם המכשיר שמחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב היא בהחלט דרך מעולה להגדיל את הסיכוי להצלת חיים במקרי חירום. בנוסף, חשוב להבין מה המכשיר עושה כדי להציע עזרה ראשונה בצורה מהירה, אפקטיבית ונכונה. דפיברילטור הוא מכשיר שנועד להציל חיים. ספציפית יותר, מטרת המכשיר היא להחזיר קצב לב לפעולה סדירה. בשביל להשיג את המטרה הזו, דפיברילטור נותן שוק חשמלי ללב ויש בו שתי אלקטרודות שאותן מצמידים לגוף החולה בסמיכות ללב. 

השוק החשמלי שמיוצר על ידי דפיברילטור משתק רגעית את פעולת הלב. כאשר הלב חוזר לפעולה, הוא לרוב עושה את זה בצורה סדירה. אבל בשביל ליהנות מהיתרונות של דפיברילטור ומהטכנולוגיה הקיימת, מאוד חשוב לשלב אותו בכל עמדת עזרה ראשונה.

 

איך בוחרים דפיברילטור?

המידע המופיע באתר המרכז לרפואת חירום למשל עוזר לבחור דפיברילטור גם לפי המפרט וגם לפי מסגרת התקציב. למרות הבדלי מחירים בין המכשירים, ניתן להיכנס לאתר על מנת להתרשם מההבדלים בין הדגמים. לאחר מכן, אפשר להיכנס אל עובי הקורה ולהתייעץ עם המומחים של המרכז כדי לקבל הכוונה בהתאמה אישית.

התאמה אישית של המכשיר מבוססת על הגדרה מראש של המטרות שאותן מנסים להשיג. מטבע הדברים, יש הבדל בין מכשירים שבהם משתמשים באזורים מועדים לפורענות עם אוכלוסייה בסיכון כגון בתי חולים – לבין מכשירים שמיועדים לבית פרטי או למקומות עבודה. כמו כן, צריך להתאים את המכשיר למספר האנשים שיש בכל מקום ולדאוג להציב אותו בעמדה ייעודית נגישה ונוחה.

 

כיצד דואגים לעמדת עזרה ראשונה עם דפיברילטור?

לאחר בחירת דפיברילטור מתאים, ניתן לעבור להכנת העמדה עצמה. בשלבי הכנת העמדה של העזרה הראשונה, מתייחסים גם למפרט של כל דפיברילטור וגם לנגישות שלו. בנוסף, בודקים עד כמה אותו דפיברילטור זמין עבור קהל היעד והאם קל להגיע אליו גם בשעת חירום. היות ומדובר על אירועי לב שבהם לא חולף הרבה זמן מהרגע שבו האירוע מתחיל ועד שהוא מסכן חיים, הנגישות של העמדה היא קריטית.

כמו כן, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי האופן שבו בונים את עמדת העזרה הראשונה ומנגישים אותה עבור אוכלוסיות בסיכון. זה חשוב בעיקר במקומות הומי אדם כגון מרכזי מסחר, בתי ספר ומוסדות ציבור – אך באותה מידה עשוי להיות רלוונטי במקומות עבודה, בבנייני מגורים משותפים ועוד.

בסופו של דבר, עמדת עזרה ראשונה היא לא מותרות. גם בלי קשר לעובדה שהחוק בישראל מחייב לשלב עמדה כזו בהמון מקומות שונים, כדאי לזכור מה היתרונות שלה ובאיזה אופן היא יכולה להציל חיים. אם מביאים את כל זה בחשבון, מבינים מהר מאוד עד כמה דפיברילטור חייב להיות חלק מהשגרה ומכשיר נגיש בכל שעה מהיום.

דפיברילטור

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »