כיצד לבצע דיווח באופן חוקי על הכנסות מחו"ל?

במדינות שונות בעולם, כמו גם בישראל, ישנם אזרחים שיש להם יותר ממקור הכנסה אחד. בחלק מהמקרים, מקור ההכנסה נמצא בכלל בחו"ל. הכנסות שמקורן בחו"ל הן הכנסות שונות לעומת כאלו שמקורן בארץ, כדוגמת משכורת ממעסיק ישראלי או דמי שכירות על נכס מקרקעין בישראל. במאמר הבא נסביר איך מדווחים באופן חוקי על הכנסות מחו"ל. 

 

הכנסות מחו"ל

כל אזרח שרוצה להתקיים ברמת חיים מסוימת, זקוק להכנסה. ההכנסה העיקרית של האזרח הממוצע מגיעה מהמקצוע שלו. בין אם הוא עובד כשכיר ובין אם הוא עובד כעצמאי, הוא מקבל תשלום על העבודה אותה הוא מבצע ובכך מצליח להתקיים. הכנסה מחו"ל שונה מאשר הכנסה רגילה שמקורה בארץ.

ישראלים יכולים לקבל הכנסה מחו"ל עקב סיבות שונות, כמו השקעת כספים בתוך מדינה זרה או רכישת נכס בחו"ל. לקריאה על התנהלות עם הכנסות מחו"ל, הכיסנו לאתר של עו"ד מיסים משה קריסי.

 

מס הכנסה

ישראל, יחד עם מדינות רבות מסביב לגלובוס, קובעת מדיניות מס מסוימת. כחלק ממדיניות המס הזאת, שנאכפת על ידי רשות המיסים, המדינה גובה מס הכנסה. המס הזה עובד בשיטה הדרגתית, כאשר ההכנסה של כל אזרח, בין אם היא מיגיעה אישית הוא לא, ממוסה באחוז כלשהו.

 

דיווח על הכנסה מחו"ל

החוק קובע שגם הכנסה מחו"ל היא הכנסה לכל דבר ועניין, שיש לשלם עליה מיסוי. המטרה היא לא ליצור מצב בו אזרחים של המדינה מחליטים להעביר כספים משמעותיים לחו"ל, כדי להתחמק מתשלום מס. המדינה לא יכולה לדעת מהם מקורות ההכנסה שלכם מחו"ל באופן כללי, כך שחלה חובה על דיווח הכנסה מחו"ל.

 

אי דיווח – עבירה על החוק

עבירת אי דיווח במס הכנסה, היא עבירה בה אזרח מחליט שלא לדווח על הכנסה שיש לו. המדינה תגבה ממנו מס בצורה לא נכונה עקב אי הדיווח הזה. גם אם ההכנסה מחו"ל למשל, לא דווחה בטעות, הרי שעדיין מדובר על עבירה על החוק שחושפת את האזרח לענישה.

 

טופס 5329

כדי לדווח בצורה חוקית על הכנסה מחו"ל, אתם צריכים למלא את טופס 5329. טופס זה ניתן להורדה באתר רשות המיסים. בטופס זה תצטרכו לפרט על הנכסים השונים שיש לכם בחו"ל ועל ההכנסות השונות שיש לכם, שמקורן בחו"ל.

 

דיווח מס

החוק קובע שמדי שנה יש לדווח למס הכנסה על ההכנסה השנתית שלכם כתוצאה מנכסים או מקורות שונים בחו"ל. הדיווח צריך להתבצע פעמיים בשנה, במועדים קבועים שקבעה רשות המיסים.

 

סיוע מעורך דין מיסים

עבירות אי דיווח מתבצעות במקרים רבים בטעות ולא בכוונה. למרות זאת, מדובר בעבירה שיכולה לחשוף אתכם לענישה. כדי לדווח בצורה חוקית ולא להגיע למצב בו אתם הופכים לעבריינים מבלי שהתכוונתם לכך, מומלץ לקבל סיוע מעורך דין מיסים מיומן.

עורך דין מיסים

אולי יעניין אותך גם