מהו ההבדל בין גרימת מוות ברשלנות להריגה

הנתונים העגומים מראים כי בכל שנה במדינת ישראל מאות בני אדם מקפחים את חייהם בתאונות דרכים.

תאונות דרכים רבות גוררות הליך משפטי ארוך, ובמידה והתאונה הסתיימה במוות הנהג הפוגע עשוי להיות מורשע בעבירת גרימת מוות ברשלנות או לחילופין בהריגה.

במדריך זה נרחיב על ההבדל בין גרימת מוות ברשלנות להריגה, על העונשים שצפוי לקבל אדם שהורשע בעבירות אלו ועל הצורך לשכור עורך דין תאונות דרכים מומלץ עבור מי שמעורב בהליך משפטי זה.

 

תוצאה דומה – כוונה שונה: רצח, הריגה וגרימת מוות ברשלנות

חוק העונשין הישראלי כורך שלוש עבירות המתה – כלומר, עבירות שהתוצאה שלהן היא מוות של אדם. עבירות אלו הן רצח, הריגה וגרימת מוות ברשלנות. התוצאה של עבירות אלו דומה, אך הכוונה שעומדת מאחוריהן שונה בתכלית ומכאן גם העונש שיקבל אדם שהורשע בהן.

  1. רצח: עבירה מוכרת מאוד – הרג של אדם בכוונה תחילה. בעולם תאונות הדרכים העבירה הזו פחות נפוצה, אלא אם כן ממש מדובר על אדם שדרס אדם אחר בכוונה להורגו.
  2. הריגה: הרג המבוצע בשל קלות דעת, פזיזות או אדישות לתוצאת המעשה. בהקשר של תאונות דרכים, נהג שנסע שיכור וכתוצאה מכך היה מעורב בתאונת דרכים שהביאה למוות של אדם אחר עלול להיות מורשע בהריגה, שכן נהיגה בשכרות היא מעשה פזיז ולא מבוצע בתום לב.
  3. גרימת מוות ברשלנות: ביצוע מעשה או מחדל שגרמו למותו של אדם אחר, דבר שלא היה מתרחש ללא התנהגות רשלנית. התנהגות רשלנית נחשבת כהתנהגות בתום לב, כאשר אדם לא היה מודע לטיב המעשה אך היה צריך להיות מודע אליו. בהקשר של תאונות דרכים, אדם שלמשל עבר נתיב ללא איתות וכתוצאה מכך התרחשה תאונה שגרמה למוות של אדם אחר עלול להיות מורשע בגרימת מוות ברשלנות.

 

גרימת מוות ברשלנות והריגה – מהם העונשים?

הריגה נחשבת לעבירה חמורה הרבה יותר מגרימת מוות ברשלנות, ובמקרים רבים פרקליטים של נהגים העומדים בפני משפט על הריגה ינסו לשנות את האישום לגרימת מוות ברשלנות. העונש על גרימת מוות ברשלנות יכול להגיע למספר חודשים עד 3 שנות מאסר בפועל אך במקרים מסוימים ניתן להמירו לעבודות שירות. העונש על הריגה לעומת זאת עשוי להגיע ל-20 שנות מאסר.

 

היעזרו בעורך דין תאונות דרכים

במידה ואתם מעורבים בתאונה שכתוצאה ממנה נהרג אדם, או שאתם קרובי משפחה של אדם שנהרג בתאונת דרכים כדאי להיעזר בשירותו של עורך דין תאונות דרכים.

אריאלה גפן משרד עורכי דין הינו משרד עורכי דין נזיקין. במשרד עובדים עורכי דין מובילים בתחום הנזיקין, והוא נהנה ממוניטין חיובי בשל אחוזי הצלחה טובים במיוחד. את המשרד הקימה עורכת הדין אריאלה גפן, לה ניסיון רב בתחום תאונות הדרכים וכן בביטוח.

 

זכוכית מגדלת

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »