גיזום עצים בעזרת במת מספריים – כך תעשו זאת נכון

במות הרמה יכולות לשמש אותנו למספר עבודות שונות. כפי שכמות העבודות שיכולות להתבצע באמצעות במות הרמה משתנה, כך גם סוגי במות ההרמה שבאמצעותן ניתן לבצע פעולות שונות משתנים. אחת העבודות שניתן לבצע באמצעות במת הרמה היא גיזום עצים. במת ההרמה הטובה ביותר לפעולה זו היא במת מספריים, אבל כיצד עושים זאת נכון? הכנו עבורכם מדריך קצר. 

 

גיזום עצים

בפארקים, במוסדות ציבוריים, מחוץ למשרדים, מחוץ לבנייני מגורים ובמוסדות חינוך – גיזום עצים יכול להתבצע בהרבה מאוד מקומות. גיזום העצים יכול להתבצע מסיבות בטיחותיות, במידה ויש חשש שענפי העץ ייפלו על הקרקע וייסבו נזק לציבור שמסתובב בסביבה, או מסיבות אסתטיות, במידה ורוצים לשמור על מראה מסוים של הנוף על ידי שליטה במראות של העצים.

הכלי שבאמצעותו ניתן לבצע גיזום עצים בצורה הטובה ביותר הוא במת הרמה, ובאופן ספציפי יותר, במת מספריים, כמו שניתן לראות באתר ליפטר. במת מספריים היא במה שעולה בצורה אנכית ויורדת גם כן בצורה כזאת. היא קרויה כך עקב צורת ה-X של הזרועות אשר מרימים ומעלים את הבמה. העובד על הבמה יכול להגיע עד לצמרת העץ, לבצע את הגיזום ולאחר מכן לרדת בחזרה אל הקרקע.

 

תכנון מקדים

כדי לבצע גיזום עצים באמצעות במת מספריים בצורה הנכונה ביותר, יש קודם כל לבצע תכנון מקדים לעבודה. ראשית, יש להבין את סביבת העבודה. האם צפויים להיות אנשים באזור? האם ניתן לבצע את העבודה מבחינת מזג האוויר? כמה זמן העבודה אמורה להתרחש? מהו הציוד הדרוש לביצוע העבודה?

מענה על השאלות הללו יאפשר לכם לתכנן מראש את העבודה שלכם. תכנון מקדים הוא חלק הכרחי מגיזום העצים. ללא תכנון מקדים, העבודה יכולה "להתפקשש", הן מבחינה מקצועית אך גם מבחינה בטיחותית.

 

העמסת ציוד

במת מספריים מאפשרת לכם להעמיס ציוד מסוים עליה לצורך עבודות שונות. כאשר עומדים להתחיל את הגיזום, יש להעמיס את כל הציוד הדרוש לביצוע פעולת הגיזום על הבמה. שימו לב כי הציוד נמצא במקום שאינו מפריע לכם ולתנועה שלכם מצד אחד, אך שאין סכנה כי הציוד ייפול מהבמה. הציוד אותו יש להעמיס הוא גם הציוד באמצעותו תבצעו את הציוד, גם ציוד אישי כמו בקבוק מים או כובע וגם ציוד בטיחותי, כמו רתמות.

 

עבודה בצורה בטיחותית

במהלך עבודת הגיזום עצמה, יש לוודא כי עובדים בצורה בטיחותית. עליכם לעבוד לפי הנחיות העבודה בגובה השונות. שימו לב שאתם עוטים את ציוד המגן הנדרש וכן עובדים עם כפפות. כדי להבטיח עבודה בצורה בטיחותית באופן מוחלט, מומלץ להציב אדם על הקרקע שיוכל לסייע לכם במידת הצורך וכן להזהיר עוברים ושבים. סמנו את המקום בו אתם מתכננים לעבוד ובכך הזהירו אוכלוסייה חיצונית.

גיזום עצים בעזרת במת מספריים

 

 

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »