בית חכם – האם זה מקור לפריצות?

הבית החכם הגיע לחיינו לפני מספר שנים והוא טומן בחובו יתרונות עצומים – נוחות, שליטה מרחוק, אפשרות לפעילות מהירה ויעילה ועוד רבים.

אך ייתכן כי כמו בכל דבר בחיינו – יש בו גם חיסרון מסוים?

מערכת הבית החכם כוללת בתוכה מגוון של מכשירים מיוחדים, שעולה לא מעט, ולכן היא עלולה להוות מקור לפריצות.

מה זה בעצם בית חכם?

הבית החכם כשמו כן הוא, מערכת ביתית המבוססת על חשמל חכם. המערכת מאפשרת לכם שליטה מרחוק במערכות תאורה, במיזוג, בתריסים, במוזיקה, ואפילו במקרר, ובקיצור – בכל מוצר חשמלי בבית שלכם. השליטה על כל אלו יכולה להתבצע בעזרת שלט אם אתם בבית, או דרך אפליקציה בטלפון הנייד אם אתם לא בבית. ככך לדוגמה, תוכלו להגיע הביתה בסוף יום גשום, לאחר שנתקעתם בפקק שעה וחצי, ולדעת שיש מים חמים במקלחת, בזכות הבית החכם. נחמד, לא?
מערכת הבית החכם נחשב כמובילה טכנולוגית בשוק העולמי והיא מאפשרת גם התאמה אישית של מערכות תאורה, ואפילו של ווילונות.

מה גנבים רוצים?

תופעת הפריצות היא לצערנו תופעה שעוד לא נעלמה מהעולם, והיא עלולה להגיע לבית של כל אחד מאיתנו. בתים "המועדים לפריצה", כאלו שלגנבים משתלם להגיע לביקור אצלם, הם כמובן בתים יקרים יותר, בתים המכילים ציוד חכם ומתקדם – כזה שעולה להם (ובעיקר לכם) הרבה מאוד כסף. יכול להיות שמבין כל התכשיטים, הפלאפונים, ושאר החפצים יקרי הערך בבית שלכם, ירצו לגנוב גם את ציוד מערכת הבית החכם. אך לכל בעיה – יש לנו פיתרון:

כשהבעיה היא גם הפיתרון: איך בית חכם יכול לעזור במניעה של גניבות?

כמובן שלפני שאתם יוצאים מהבית, תוכלו לנעול את המוצרים יקרים הערך במקום. ישנן מערכות של הבית החכם הכוללות מצלמות, חיישנים וגלאים שיזהו פריצה לבית, ובפרט גישה של גנבים לאזור בו נמצאים החפצים שלכם וידווחו לכם דרך המערכת. בדרך כלל המערכת מכילה מספר מוצרים, לדוגמה מספר מצלמות, או מספר חיישנים, רק שאם חלילה ינסו לגנוב אחד מהם – המוצר האחר "יחפה" על כך. כמו כן, המערכת תפעיל אזעקה בעת הזיהוי וגם תצלם את הפורצים. המערכת הזו ניתנת לניהול מרחוק על ידכם ולשליטה, כך שתוכלו למנוע את הפריצה או לפחות לעקוב אחר הפורצים ולדווח עליהם, במטרה לצמצמם כמה שיותר את הנזק הנעשה.

כמה תעלה מערכת בית חכם המשמשת, בין השאר, גם למניעת גניבות?

עלות מערכת בית חכם יכולה לנוע בין סכומים של 15 אלף שקלים, ועד ל300 אלף שקל, תלוי בכלל האפשרויות השונות שיש לה להציע במותג הספציפי, ובאפשרויות שאתם תבחרו. הוצאה כזו היא בהחלט לא קנה, אך מערכת כזו בהחלט יכולה לשפר את איכות חייכם – מלבד הנוחות, יש בה גם שמירה על ביטחונכם ועל ביטחון חפצי הערך היקרים שלכם והגנתם מפני גניבות..

מבנה

 

אולי יעניין אותך גם

אייפון 14
טכנולוגיה
הכל על האייפון החדש

חברת אפל היא אחת מחברות הטכנולוגיה המוכרות ביותר בעולם, ולא בכדי – בראש המוצרים האיכותיים שלה עומד הטלפון המוכר והפופולארי ביותר בעולם, האייפון. חברת אפל

קרא עוד »
טכנולוגיה
שחזור מידע מכונן ssd

עולם המחשבים הוא אחד העולמות המורכבים ביותר שיש. מילים כמו פייטון, הארד דיסק או וורדפרס נשזרים זה בזה ולא אומרים הרבה לאדם מן היישוב. על

קרא עוד »