בילוי משפחתי מיוחד – 4 רעיונות להנאה מרבית

זמן איכות משפחתי מחייב בילוי שמתאים לטווח רחב של גילאים.

עם זאת, מחשבה מעט יצירתית יכולה להבטיח הנאה גם להורים וגם ילדים – אפילו בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב

כל משפחה זקוקה מדי פעם לזמן איכות משותף. המטרה של זמן איכות מן הסוג הזה היא בין היתר לרענן את השגרה השוחקת, לצבור חוויות משותפות ולהיחשף לצדדים חדשים באישיות אחד של השני. כפועל יוצא מכך, הבילוי המשפחתי גם לא מוגבל לגילאים מסוימים והוא רלוונטי מינקות ועד בגרות.

השאלה היא מה ההורים יכולים לעשות כדי למצוא מקום בילוי שמתאים גם עבור הילדים שלהם. בדיוק כאן נכנסים כמה רעיונות להנאה מרבית, שאפילו לא דורשים חריגה מתוך מסגרת התקציב:

 

  1. סיור יקבים

מחשבה מחוץ לקופסא היא בדיוק מה שההורים והילדים צריכים להתמקד בו על מנת להבטיח זמן בילוי משפחתי ברמה גבוהה. הטעות הנפוצה למשל מייחסת לסיור יקבים התאמה לגילאים מבוגרים בלבד, בעוד בפועל יש המון יקבים בצפון שיכולים להתאים גם למשפחות.

כמובן שאסור לילדים מתחת לגיל 18 לטעום את היין שיש ביקב, אבל זה לא אומר שהם לא נהנים מהאווירה הפסטורלית. על הדרך, אפשר לתאם סיור שיעשיר את הידע של הילדים ויראה להם איך מפיקים מים מענבים.

 

  1. פיקניק בחוף הים

ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני, שבה אפשר להגיע אל חוף הים כמעט מכל מקום בארץ ובמרחק נסיעה קצר. את זה בדיוק כדאי להורים לילדים לנצל, אם הם רוצים לארגן בילוי משפחתי מיוחד גם בחורף ובעונות המעבר.

הסוד הוא להגיע אל חוף הים יחד עם סלסלת פיקניק. לאחר מכן, כל שנותר הוא להתמקם באזור נוח ואז להוציא החוצה את המשקאות, הנשנושים, הגבינות, החטיפים, הממתקים או כל דבר אחר שבני המשפחה והילדים אוהבים.

 

  1. בילוי במוזיאון

הורים לילדים צריכים לחשוף אותם מוקדם ככל האפשר אל החוויה המרגשת של המוזיאון. אפשרות אחת היא לבחור מלכתחילה תערוכה שמתאימה לגילאים צעירים ומדברת אליהם בתחומי עניין שהם מכירים, בעוד אפשרות אחרת היא להביא אותם גם לתערוכה רגילה על מנת לאתגר את המחשבה הרגילה שלהם.

בכל מקרה, בילוי במוזיאון מותיר על הילדים חותם. אחרי בילוי כזה, הילדים מרגישים שהם עברו חוויה מיוחדת וגם ההורים נשארים מרוצים.

 

  1. טיול בפארק או בשדה

טיול רגלי קצר יכול לעייף את הילדים ולהבטיח שינה ערבה לכל המשפחה. בשביל ליהנות מהיתרונות של הטיול, בוחרים למשל מסלול קרוב או פשוט מגיעים אליו עם הרכב הפרטי.

במקביל, דואגים לדברים הקטנים כמו למשל כובע, מים ואוכל ועוצרים להפסקות יזומות במקומות שמהם רואים את הנוף. עם טיול כזה בפארק או בשדה שיש ליד הבית, כבר לא צריך לטוס לחו"ל.

 

חביות

אולי יעניין אותך גם

סיור בולענים בים המלח
תיירות
מה תלמדו בסיור בולענים בים המלח

ים המלח הוא פלא טבע ייחודי הידוע בתכולת המלח הגבוהה שלו ובתכונותיו הטיפוליות. אבל מעבר לסגולות הריפוי המפורסמות שלו, האזור מכיל גם תצורות גיאולוגיות מרתקות

קרא עוד »
מלון בברלין
תיירות
5 טיפים לבחירת מלון בברלין?

ברלין היא אחת הערים הכי ידידותיות ומסבירות פנים לתיירים וככזו היא נמנית בין מוקדי התרבות והנופש הכי פופולריים ברחבי אירופה. מתכננים חופשה בברלין וטרם בחרתם

קרא עוד »