בטיחות לפני הכל: איך לשמור על סביבת עבודה בטיחותית?

יצירת סביבת עבודה בטיחותית היא עניין חיוני שצריך להתקיים בכל מרחב עבודה באשר הוא. עובדה זו ידועה לרבים, אך מעטים מכירים בדרך שתאפשר ליישם אותה. מדריך זה ירכז את האינפורמציה שתוביל כל בעל עסק ליישום עובדה חיונית זו על הצד הטוב ביותר. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את כל המידע הנחוץ לכם שישמור על עובדיכם שלמים ובריאים.

 

תעבירו השתלמות על בטיחות בעבודה

סביבת עבודה בטוחה מתחילה קודם כל בהיכרות מעמיקה עם התחום. הדבר נכון במיוחד עבור מי מכם שעוסקים בתחומים הבאים:

  • שיפוצים
  • תעשיית ייצור
  • בנייה ועוד

שכן, יש סכנות רבות שניצבות בפני העובדים בהן. במצב שכזה, עליכם להעלות את המודעות להתנהלות בטוחה בסביבה, כדי שהעובדים שלכם יכירו בתקנות שקבועות בחוק ויפעלו לפיהן. אם אינכם מכירים בתקנות אלו מקרוב, תוכלו להזמין מומחה בטיחות שיסייע בבניית תכנית ברורה שתהפוך את מרחב העבודה לבטוח יותר.

הכשרת התנהלות

תרכשו ציוד מגן אישי איכותי

אי אפשר לכתוב על בטיחות בעבודה ולא לעסוק ברכישה של ציוד מגן אישי איכותי שצריך לשמש את העובדים שלכם. שכן, ציוד מסוג זה יצמצם באופן משמעותי את הסיכוי לפגיעה בעובדים. ההמלצה היא לבחור בציוד שתואם לסביבת העבודה.

כך שאם אתם עוסקים לצורך הדוגמא בתחום השיפוצים, עליכם להשיג ציוד מגן איכותי, לדוגמא: נעלי בטיחות, אטמי אוזניים נגד רעש ומסיכות פנים ייעודיות שיפחיתו את הסיכוי לפגיעה במערכת הנשימה. רגע לפני שנמשיך לפסקה הבאה, נציין שיש מי שיצטרכו להוסיף לרשימת ציוד זו גם פריטים שיגנו על העיניים, הראש וכפות הידיים.

 

בדקו בכל יום את איכות הציוד

כאמור, יש חשיבות גבוהה לרכישה של ציוד בטיחות איכותי, אך לא די בכך. עליכם למנות אחראי בטיחות שיבדוק בתחילת כל יום עבודה את טיבו של הציוד. הליך זה מצריך בדיקה מעמיקה שכוללת הדלקה וכיבוי של פנסי ראש מקצועיים, מתיחת רתמות לעבודה בגובה ועוד. שכן, אינכם רוצים לגלות שהעובדים יצאו ליום עבודה שגרתי עם ציוד בעל בלאי משמעותי. תרחיש שכזה עשוי להוביל לפגיעה קשה שניתן למנוע מראש.

 

תסתייעו בבעלי מקצוע חיצוניים בעת הצורך

נמליץ להימנע מניסיונות לפתור בעיות שונות באופן עצמאי. אם למשל גיליתם שיש בעיות בחשמל, עליכם לפנות לגורם מוסמך שיבחן את התקלה ויסדר אותה. כך תוכלו להפחית את הסיכוי לפגיעה בעובדים ובעוברי אורח. שכן, טיפול בחשמל באופן שאינו מקצועי, עלול להוביל להתחשמלות.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן ליישם!

עד כאן המידע העדכני שיאפשר לכם לשמור על סביבת עבודה בטוחה בכל יום. בשלב זה יש בידיכם את הפרטים הדרושים, כך שתצטרכו רק ליישם אותם ולשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם. נאחל שתתמידו בהקפדה על כללי הבטיחות, כדי שלא תדעו פגיעות בגוף ובנפש.

סביבה

אולי יעניין אותך גם