בחירה גורלית: איך בוחרים מתודולוגיה לעבודה אקדמית?

בחירה של מתודולוגיה זה לא עניין של מה בכך. שכן, על הסטודנט שכותב את העבודה לדעת מהן 2 האפשרויות שבאות לידי ביטוי באמצעות בחירה שכזו ולהבין מהי הבחירה המתאימה לנושא העבודה. יצאנו לבדוק את כל הדברים שאתם צריכים לדעת ולבחון רגע לפני שאתם מבצעים את הבחירה הגורלית. הישארו אתנו ותגלו איך בוחרים מתודולוגיה לעבודה אקדמית מ – א' ועד ת'.

 

תכירו את המומחים במתודולוגיה שליוו אותנו במדריך זה

רגע לפני שיוצג בפניכם כל המידע המקיף בנוגע לבחירה נכונה של מתודולוגיה, עליכם לדעת כי המדריך הזה לא נכתב אך ורק על ידינו. שכן, הפעם, בחרנו לפנות אל מי שיודעים דבר או שניים בנוגע לבחירה גורלית זו – סטודנטים שכתבו מעל ל – 3 עבודות סמינריון בחייהם.

כן, יש אנשים כאלו בעולם ויש להם המון מידע בכל הנוגע  לבחירה שלשמה התכנסנו כאן היום. ביקשנו מהם לציין בפנינו את הדרכים שלהם לבחירה נכונה ובסופו של דבר, העלינו את התשובות שנראו לנו החיוניות ביותר. אנו מזמינים אתכם לקרוא את השורות הבאות בעיון רב ולבחור את הדרך המתאימה לכם ביותר.

תכירו את המומחים במתודולוגיה שליוו אותנו במדריך זה

בחירה גורלית: הדרך של חן לבחור מתודולוגיה לעבודה אקדמית

קוראים יקרים, אם אתם רוצים לדעת איך לבחור מתודולוגיה לעבודה אקדמית על הצד הטוב ביותר, אתם צריכים להכיר את הדרך של חן. שכן, היא כתבה כ – 4 עבודות סמינריון במהלך התארים שלה ויש לה ניסיון רב בתחום. לדבריה, צריך לבחון את שאלת המחקר באופן מעמיק ולבדוק אם היא יכולה להיענות תוך ביצוע מחקר כמותי או מחקר איכותני.

לדבריה מדובר בעניין שמצריך כמה דקות של שקט וריכוז. לאחריהן, ניתן לבחור בקלות את השיטה המתאימה ולהתחיל בכתיבת העבודה.

בחירה גורלית הדרך של חן לבחור מתודולוגיה לעבודה אקדמית

בחירה גורלית: הדרך של יעל לבחור מתודולוגיה לעבודה אקדמית

יעל אמרה שהיא לא בחרה אף פעם את המתודולוגיה בעצמה. לדבריה, היא מסתבכת בבחירות המסובכות הללו. כך שהיא פונה אל סטודנטים אחרים מהמסלול ומציגה בפניהם 3 נושאים שחשבה להתמקד בהם. הסטודנטים שמסייעים לה עוזרים לה לבחור את הנושא המתאים ולאחר מכן, מציינים בפניה איזו מתודולוגיה מתאימה לה ביותר.

 

בחירה גורלית: הדרך של דן לבחור מתודולוגיה לעבודה אקדמית

דן אומר שהוא לא מסוגל להסתדר עם מחקר כמותי. לדבריו, הוא מעדיף לבצע ראיונות או סקרים. לכן, הוא בוחר בשאלת מחקר שתכוון אותו לבצע מחקר איכותני בלבד בכל פעם מחדש. אם גם לכם יש העדפה לסוג מסוים של מתודולוגיה, כדאי שתעשו בדיוק כמו דן. שכן, זה רעיון שיכול להקל עליכם.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך תוכלו לבצע את הבחירה הגורלית של המתודולוגיה על הצד הטוב ביותר. כעת, כשיש בידיכם כל מיני דרכים לפתרון, תוכלו לבחור את זו המתאימה לכם ביותר.

בחירה גורלית: איך בוחרים מתודולוגיה לעבודה אקדמית?

אולי יעניין אותך גם