המפלט שלכם – כך תעצבו את חדר השינה בצורה נכונה

חדר שינה מקום לרגיעה, מנוחה ואגירת אנרגיות חדשות להמשך מרוץ החיים. עלינו ליצור חלל מעוצב מחד ופונקציונלי מאידך שיעניק תחושה רגועה ומנגד, יציע פתרונות אחסון מספקים וחוויית שינה מושלמת. ניסחנו עבורכם כללי אצבע לעיצוב חדר השינה בצורה אופטימלית, תנו לעצמכם לעוף על זה ולעצב לכם חדר שינה מהחלומות.

 

תכננו פריסת חדר מיטבית

לפני שתתחילו את שלב הדקורציה תכננו מפת חדר נכונה: מקמו את המיטה במרכז החדר במיקום מרווח. קחו בחשבון את צורת החדר ומידותיו, ובחרו את גודל הרהיטים לחדר. אל תתעלמו ממיקום החלונות והדלתות כמשפיעים על עיצוב החדר.אל תשכחו להשאיר מספיק שטח פנוי על מנת לאפשר תנועה חופשית בחלל ולאוורר את מראה החדר.

לעצב את חדר השינה

בחרו קשת צבעים נכונה לעיצוב החדר

לצבעי העיצוב של החדר השפעה חד משמעית על האווירה בחלל. צבעים רכים וקרים עשויים להשפיע תכונות של רוגע בחלל, לדוגמה: ירוק, כחול ואפור.

זאת לעומת צבעים חמים יותר כמו: ורוד, כתום ואדום הנחשבים לצבעים מרגשים יותר ועתירי אנרגיה. הקפידו על שיטת חלוקת הצבעים בחלל ביחס של 60/30/10 כאשר 60% צבע אחד ניטרלי מהווה את רוב הצבע בחדר, 30% צבע משני נוסף ו10% של צבע דומיננטי עז הנותן זריקת צבע משמעותית ומעוררת.בעת בחירת הצבעים תנו דעת על מידת האור הטבעי החודר לחדר.

 

המיטה היא מלכת חדר השינה

אין חדר שינה בלי מיטה והיא השליטה הבלתי מעורערת בחלל זה. השקיעו בה את מירב המאמצים: דאגו למזרנים באיכות מעולה העשויים מספר שכבות כאשר השכבה התחתונה קשה יותר מזו שמעליה וכן הלאה. בנוס, בחרו בגב מיטה דקורטיבי שיוסיף לחלל נגיעה של עיצוב בסגנון אישי.

תוכלו לבחור בין ראש מיטה מרופד לראש מיטה עשוי מעץ. כאשר ראש מיטה מרופד מעניק נוחות גבוהה יותר וכן נוכחות אלגנטית, לעומת ראש מיטה מעץ שהוא פרקטי מבחינת צורת הניקוי וכן מתכתב עם חדר שינה בסגנון כפרי או מודרני.

לעצב את חדר השינה

הקפידו על בחירת תאורה מתאימה

את תאורת חדר השינה ניתן לחלק ל-2: תאורה מרכזית ותאורת אווירה. השקיעו בתאורה מרכזית איכותית ופונקציונלית שתהווה את המענה הפרקטי מבחינה תאורנית, לעומת גופי תאורה דקורטיביים בהם תבחרו להפצת אור רך וקסום לצורך יצירת אווירה, הווי וחמימות בחדר השינה.

מומלץ מאוד גם כאן, להתייחס למידת התאורה הטבעית החודרת מן החוץ לפנים ולהשתמש בה ככל האפשר, משום שתאורה טבעית נחשבת לתאורה האיכותית ביותר.אל תשכחו להעמיד על שידה מעוצבת לחדר השינה, גוף תאורה שיאפשר קריאה והתרגעות בשעות המנוחה.

 

הוסיפו טאצ' אישי בחלל

חדר שינה שלכם אינו עמוד מקטלוג חדרי שינה מהודר, הוא חדר שינה אישי וככזה חשוב שתבחרו פריטי אומנות המדברים אל לבכם, פריטי דקורציה וכל פריט המסמל אמירה אישית שלכם. באופן זה חדר השינה יקבל אופי ביתי וחמים יותר ויהווה חלל פרטי ייחודי.

לעצב את חדר השינה

אולי יעניין אותך גם