אתם רוצים להתחיל לסחור בבורסה? אלו הכללים שחשוב שתכיר

מסחר בבורסה, יכול להיות מיזם מרגש ובעל פוטנציאל רווחי. עם זאת, חשוב להבין את הכללים והפקודות השולטים במסחר במניות על מנת לקבל החלטות מושכלות ולמזער סיכונים. במאמר זה, נחקור את הסוגים השונים של פקודות מסחר ואת תפקידיהן, מה שיאפשר לכם לנווט בשוק המניות בביטחון.

 

פקודת שוק

פקודות מסחר למשקיעים וסוחרים בבורסה הן פקודות שנועדו להבטיח ביצוע של מספר מסוים של מניות. כאשר מבוצעת הוראת שוק, היא נזרקת מיד למערכת המסחר, וכל מוכר שמציע מחיר יקנה את מניותיו על ידי ההזמנה. באופן דומה, אם אתם רוצים למכור מניות בשוק, הכמות נזרקת מיד למערכת המסחר, וכל קונה שמציע מחיר ירכוש את המניות שלך.

בעוד שהזמנות בשוק מבטיחות ביצוע של כמות הרכישות או המכירות, הן אינן מבטיחות מחיר ספציפי. המשמעות היא שאם יש ביקוש גבוה למניה מסוימת, המחיר עלול לעלות במהירות, וכתוצאה מכך מחיר רכישה יהיה גבוה מהצפוי. פקודות מסחר, מועדפות בדרך כלל על ידי משקיעים לטווח ארוך שפחות רגישים לתנודות מחירים קטנות, אך יכולות להיות פחות נחשקות עבור סוחרי יום או סוחרי סווינג שמטרתם להרוויח רווחים מהירים.

הזמנת שוק

פקודת הגבלה

הוראת הגבלה זו, נועדה לטפל בבעיית רגישות המחיר שאתם עלולים להיתקל תוך ביצוע רכישה בשוק. בעת ביצוע פקודת הגבלה, אתם מציינים את המחיר שאתם מוכנים לקנות או למכור מניה. לאחר מכן הפקודה נשלחת למערכת המסחר, ובמידה והמחיר הוא בתוך הגבול שצוין, ההזמנה מבוצעת. עם זאת, אין ערובה לכך שכל הכמות שביקשתם לרכוש אכן תירכש.

לדוגמה, אם ברצונכם לקנות מניית טסלה במחיר הגבלה של $218.9 עבור 1,000 מניות, תבוצע פקודת הגבלה ומערכת המסחר תחכה שהמחיר יגיע לרמה הרצויה לכם. אם המחיר לא יירד ל-$218.9, ההזמנה לא תתקבל. אם המחיר יורד פתאום ואז יעלה שוב, ישנה אפשרות שאולי תצליחו לקנות רק חלק מהכמות הרצויה.

 

פקודת עצור

פקודת עצור, היא פקודה מותנית המשמשת לעצירת הפסדים או נעילת רווחים. בעת קביעת הוראת עצירה, אתם מציינים מחיר שבו אינכם רוצים יותר להחזיק את המניה. ברגע שהמחיר מגיע לרמה הזו, ההזמנה מופעלת, ואתם יוצאים מעמדת מחזיקי המניה. ישנן שתי אפשרויות ביציאה עם הוראת עצירה: MRK (שוק) או LMT (מגבלה).

אם תתנו את פקודת MRK, כל המניות יימכרו, אך מחיר הרכישה אינו מובטח. המשמעות היא שאתם עלולים לחוות הפסד, כאשר מחיר הביצוע בפועל שונה מהמחיר הצפוי. מצד שני, הוראת LMT מבטיחה מחיר יציאה אך לא מבטיחה את מכירת כל כמות המניות אותה אתם מחזיקים.

הבחירה בין הפקודות תלויה באסטרטגיית המסחר ובסבילות הסיכון שלכם. אם אתם רוצים להבטיח שאתם כבר לא במסחר ומוכנים לקבל הפסד פוטנציאלי, הוראת MRK עשויה להתאים. עם זאת, אם אתם מעדיפים לקבל יותר שליטה על מחיר הביצוע ומוכנים להקריב פוטנציאלית את המכירה של כל הכמות, ייתכן שתעדיפו פקודת LMT.

 

פקודות מסחר נוספות

בנוסף לפקודות המסחר העיקריות, ישנן מספר פקודות נגזרות שיכולות לפשט את תהליך המסחר ולשפר את היעילות. אלו כוללות

 

פקודת JOIN

פקודת הגבלה שמצטרפת אוטומטית למחיר הקונה או המוכר האחרון שראיתם, מה שהופך אותה לנוחה יותר מהקלדה ידנית של המחיר.

 

פקודת TAKE/HIT

פקודות הגבלה נגזרות, המאפשרות ללחוץ על מקש כדי לקבל את מחיר ההגבלה הטוב ביותר לכל כיוון. זה מבטיח שתתקרבו למכירת או רכישת הכמות הרצויה במחיר מוגבל.

 

לסיכום

הבנת הסוגים השונים של פקודות מסחר היא חיונית לכל מי שמחפש להתחיל לסחור בבורסה. הוראות MRK מספקות הבטחות לכמות אך ללא הבטחות למחיר, בעוד שפקודת LMT מציעות הבטחות למחיר אך לא מבטיחה כמות. פקודות עצירה מאפשרות שליטה בהפסדים או נעילת רווחים. בנוסף, פקודות נגזרות ופקודות מורכבות יכולות לשפר את היעילות ולהפוך פעולות מסוימות לאוטומטיות.

להתחיל לסחור

אולי יעניין אותך גם