אש, אש מדורה: איך בוחרים עצים להסקה?

גם אתם חלמתם בילדות איך ברגע שתגדלו יהיה לכם אח אמיתי בבית ותצטרכו להצטייד בעצים להבעיר אותו? ואולי היה לכם חלום אחר – לעשות מדורות ולא רק בל"ג בעומר ועכשיו, אחרי שרכשתם מדורת גן אמיתית, הגיע הזמן גם לדאוג לעצים להבעיר אותה.

אין זה משנה בכלל מה הסיבה שבגללה אתם צריכים עצים להסקה – מה שחשוב זה לדעת לבחור אותם. ואיה מזל שהכתבה שלנו היא בדיוק על זה. אז איך בוחרים עצים למדורה? תיכף תגלו הכל.

 סוגי עצים להסקה שקיימים

בטרם נדבר על מה סוג העץ שהכי נכון לנו לבחור להסקה, כדאי שנדבר על קטגוריות שונות שיש לעצי הסקה. יש לנו 3 קטגוריות של עצים, שמסודרים לפי רמת ההישנות שלהם.

עצים ירוקים, אלה עצים מאוד טריים (שנכרתו לפני לא יותר משנה) ורמת הלחות בהם עדיין נשארת מאוד מאוד גבוהה. עצים כאלה לוקח הרבה מאוד זמן להצית והם מספקים חום נמוך בינוני, שלא באמת יגרום לכם להתחמם. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון שעצים מסוג הזה פולטים עשן רב וקשה לנו להאמין שמישהו מעוניין בכך.

הסוג השני בקטגוריה אלה עצים יבשים, שעברה כבר יותר משנה מהרגע שבו העץ נכרת. פה כבר מדובר בעץ שרמת הלחות בו היא נמוכה יותר מרמת הלחות בעצים ירוקים, מה שאומר שהבעירה שלו תהיה יציבה יותר והחום יהיה הרבה יותר משמעותי. ולבסוף, הסוג השלישי אלה עצים יבשים שיובשו במיוחד בכבשן ומשקלם יהיה קל מאוד.

עֵצֵי הַסָקָה

איזו קטגוריה היא הקטגוריה הטובה ביותר להסקה?

אם תשאלו מומחים רבים להסקה באמצעות עצים, תגלו שרובם יבחרו בסוג השלישי – עצים שעברו תהליך ייבוש בכבשן מיוחד – אלה עצים שמספקים את החום והבעירה היציבים והטובים ביותר.

 

 מה סוגי העצים שהכי טובים להסקה

ועכשיו בואו נדבר בעצם על שמות העצים שהכי כדאי לבחור להסקה. אנחנו בטוחים שהמחשבה הראשונה שלכם היא עץ אלון המפורסם ואתם בהחלט לא טועים. מדובר בעץ שמאפשר בעירה טובה וממושכת ורמת חום יציבה לאורך הזמן. בנוסף, גם עצי פקאן ועצי מייפל אלה עצים נהדרים להסקה. לכל אלה ניתן להוסיף גם את עצי האשוח ואת עצי הארז, שגם הם יכולים לספק לנו את החום הרצוי.

עצים לחימום

 ומה מומלץ פחות?

עצי לימון ועצי אקליפטוס נחשבים כפחות מומלצים להסקה, שכן הם נשרפים יחסית מהר ומשחררים לאוויר רעלנים שלא מיטיב עם אף אחד מהנוכחים במקום.

 

 איפה מאחסנים עצים להסקה?

בכל זאת, קשה לנו להאמין שתעדיפו כל פעם לרוץ ולקנות עצים ולא לרכוש כמות יפה בפעם אחת. עצים להסקה מומלץ לשמור מחוץ לבית ולוודא שהם לא מונחים פשוט על הקרקע, אלא נמצאים בגובה מסוים מעל פני הקרקע (מוגבהים).

 

 כללי בטיחות

עצים בוערים לא משאירים ללא השגחה.

מְדוּרָה

אולי יעניין אותך גם