אפשר גם אחרת: איך להתגרש בדרך הנכונה

גירושים הם תהליך מאתגר ומורכב, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פרקטית. עם זאת, לאורך השנים פותחו גישות שונות שמאפשרות לאנשים לגשת לגירושין בהבנה הדדית ובשיתוף פעולה של שני הצדדים. על ידי בחירת הדרך הנכונה ושימוש באסטרטגיות שונות, ניתן יהיה להפוך את התהליך לחלק, הוגן וידידותי יותר. אז איך מתגרשים נכון עם מינימום סכסוכים? צירפנו לכם כאן כמה טיפים.

 

תקשורת, תקשורת, תקשורת

אחד הדברים החשובים ביותר כשמתחילים בתהליך של גירושין הוא לשמור על קווי תקשורת פתוחים עם בן או בת הזוג. חשוב מאוד לדבר על הכל, גם אם יש נושאים מורכבים ורגישים יותר, כי דבר זה יבטיח שתראו את התמונה הגדולה ותגיעו להסכמה מהירה יותר. חשוב לראות את נקודות המבט של שני הצדדים, להיות אמפתיים ולפתח דיאלוג מכבד ופורה.

תִקשׁוֹרֶת

שימוש בגישור

אחת הדרכים הטובות ביותר לייעל את תהליך הגירושין כך שהוא יהיה טוב לשני הצדדים היא גישור. הגישור הוא בעצם אלטרנטיבה סימפטית יותר להליכים משפטיים קשוחים ולא רגישים. מגשר מיומן יוכל להנחות את הדיונים בינכם לבין בני הזוג, יעזור לכם לבחון את הסוגיות השונות שעומדות על הפרק ובהמשך להגיע להסכמות משותפות שמספקות את שני הצדדים.

המגשר בעצם שם כדי להבטיח שהתהליך יהיה הוגן לשני הצדדים, שהוא יתבצע בכבוד ראוי וללא דופי. מגשר מקצועי יידע איך לעזור בתקשורת של שני הצדדים, יוכל להפחית את המתח שסביב הגירושין ויוכל לפתור קונפליקטים בצורה טובה ויעילה. על ידי בחירה בתהליך גישור על ידי איש מקצוע, זוגות יוכלו להגיע להחלטות חשובות יחדיו, ביניהם הסדרי ראייה ומשמורת על הילדים שלהם, חלוקת נכסים והון משותף וכדומה.

 

ערכים ותעדוף

חשוב מאוד שתחליטו מה אתם שמים בראש סדר העדיפויות בעת גירושין. לדוגמה, אם יש לכם ילדים משותפים חשוב לתת עדיפות לרווחת הילדים כך שהם ייצאו הכי פחות פגועים מכל הסיפור. חשוב שהילדים יסתגלו בצורה הטובה ביותר לגירושין ועל כן יש להחליט החלטות שיטיבו עימם.

ערכים

כך גם בנוגע לנכסים והון משותף. בדרך כלל אילו הם הנושאים השנויים ביותר במחלקות בהליכי גירושין. חשוב לגשת אל הסעיף הזה בצורה שקופה והוגנת ולשאוף לחלוקה שוויונית. לפעמים כדאי לשקול גם פשרה כדי למנוע מסכסוכים שונים להיווצר- וכך לשמור על שלום בית. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם בעימותים מיותרים ושלל מאבקים משפטיים ממושכים שישפיעו על שני הצדדים לרעה בסופו של דבר.

 

ייעוץ מקצועי

דבר נוסף שניתן לעשות בעת תהליך גירושין הוא להשתמש בשירותיהם של אנשי מקצוע בתחום. אם זה עורכי דין, מטפלים ועוד- כל אלה הוכשרו להתמודד עם מורכבויות שונות, בין אם משפטיות ובין אם רגשיות. כך תוכלו להישען על ידע ומיומנויות מקצועיות של אנשים אחרים שיוכלו להנחות אתכם בתהליך ולא תרגישו לבד.

גרושה

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »