איפה מוצאים את פרשת השבוע?

קריאה של פרשת השבוע היא טקס שנערך בבתי כנסת יהודיים בתפילת שחרית של שבת בבוקר, כל שבת במשך תקופה של מאות ואולי אלפי שנים. פרשת השבוע מהווה עוגן משמעותי אצל יהודים רבים, והם לומדים אותה במהלך כל השבוע ולא רק בשבת שבה היא נקראת בבית הכנסת. אבל איפה מוצאים ולומדים את פרשת השבוע? התשובות בפנים. 

 

פרשת השבוע, לסיים את התורה בשנה

כמעט כל אדם יהודי שמחובר מעט למסורת של היהדות, מכיר את פרשת השבוע שלו. לכל אחד יש את פרשת השבוע שלו שנקבעת לפי תאריך הלידה העברי שלו. פרשה זאת היא גם הפרשה שהוא יקרא בעת חגיגת בר המצווה שלו.

בזרמים לא אורתודוקסים כמו זרם הרפורמי ובזרם הקונסרבטיבי, גם בנות הקהילה קוראות בתורה כחלק מטקס בת המצווה שלהם. חיבור של כל פרשות השבוע מייצר מחזור קריאה של התורה כולה במשך שנה של קריאה בבית הכנסת.

פרשת השבוע

עמותות לקידום יהדות ומסורת

בישראל עלו וצמחו בשנים האחרונות עמותות ומוסדות שעשו לעצמן מטרה לקדם את ערכי היהדות והמסורת בקרב היהודים החיים בארץ ישראל. עמותות אלה מקיימות סמינרים, קורסים ושיעורים, שמטרתם לחבר את המשתתפים בהם לערכי היהדות ולהפוך אותם לדתיים ולמאמינים יותר.

אחת מהדרכים שבהן משתמשות עמותות אלה היא קידום של לימוד פרשת השבוע בקרב מסורתיים וחילוניים. לכן אם יש לכם רצון להכיר את פרשת השבוע מקרוב יותר, אתם יכולים לנסות לפנות אל אחת העמותות האלה, ושם כבר יסייעו לכם למצוא את הקורס או השיעור שיהיו מתאימים לכם.

 

בבית הכנסת הקרוב לביתכם

כפי שכבר צוין, פרשת השבוע נקראת בכל בית כנסת בישראל ובעולם בכל שבת בתפילת שחרית. בנוסף לכך מתקיימים בבתי הכנסת שיעורים רבים שעוסקים בפרשת השבוע.

בדרך כלל שיעורים אלה מתקיימים בערב יום שישי או בשבת בצהרי היום לאחר שהסתיימה ארוחת השבת. שיעורים אלה בדרך כלל מועברים בצורה של דרשה שמעביר רב בית הכנסת. בנוסף, שיעורים אלה מתאפיינים בצורת העברה קלילה וזורמת.

פרשת השבוע

באתרי האינטרנט השונים

כיום ניתן למצוא פרשנויות ותוכניות לימוד שונות לפרשת השבוע באתרי האינטרנט השונים. עליית רשת האינטרנט אפשרה לרבנים רבים להעלות את הפרשנויות ואת הלימוד שלהן למרשתת, ולאפשר לכל אדם שחפץ בכך לעיין בדברים.

דוגמא לאתר שמרכז בתוכו פרשנויות שונות לפרשת השבוע הוא מים לים. אתר זה נבנה על ידי צוות מורכב של כותבים וכל אחד מהם מעלה את הפרשנות השונה שלו לפרשות שונות לאתר זה.

 

פרשת השבוע  – איפה לומדים?

קריאת פרשת השבוע היא טקס חשוב מאוד ביהדות של ארץ ישראל ושל יהדות התפוצות. כמעט כל יהודי יודע להגיד בלי לחשוב אפילו, מה היא פרשת השבוע שלו. אם יש לך רצון להכיר את פרשת השבוע בצורה עמוקה יותר, עומדות לרשותך אפשרויות שונות לעשות זאת.

פרשת השבוע

אולי יעניין אותך גם