איפה אפשר לקנות עצי חיים?

לקנות עצי חיים לספר תורה? חשוב לברר על החנויות שעוסקות בתחום ומציעות מענה מגוון ואפשרויות רבות. כדי שתצליחו לרכוש עצי חיים מפוארים, מכובדים ובגודל המתאים. אז לפני הכול, מהם עצי חיים? איפה ניתן לרכוש אותם? מה עוד חשוב לדעת על הנושא ועל הקניה?

 

עצי חיים – חלק בלתי נפרד מכל ספר תורה

עצי חיים הם חלק מכל ספר תורה. אלו מוטות עץ שעליהם גוללים את הקלף של ספר התורה. כיוון שגזרו חכמים שלא גוללים ספר תורה ביד, נועדו עצי החיים אשר בעזרתם מבצעים את הגלילה של ספר התורה. יש הבדל בין עצי חיים של ספר תורה אשכנזי לבין אלו של ספר תורה ספרדי. בספר תורה אשכנזי עצי החיים יסתיימו בידיות מעוצבות ואילו בספר תורה ספרדי יסתיימו המוטות בדסקיות עץ עבות.

 

אפשרויות שונות של עצי חיים לקניה

היות ועצי החיים צריכים להתאים לספר התורה מכל בחינה, חשוב לבחון היטב את הצורך ולהכיר את האופציות, ולבצע את ההזמנה שלהם בהתאם.

 

גודל

הגודל של עצי החיים הוא נגזרת ישירה של גודל ספר התורה, כלומר גודל הקלף. היות ועל עצי החיים גוללים את הספר, יש למדוד את גובה יריעת הקלף, ולהתאים לפי המידה את אורך עצי החיים. לספר תורה קטן יש לרכוש עצי חיים קטנים, ואילו לספרי תורה גדולים להתאים עצי חיים גדולים.

 

אשכנזי / ספרדי

כאמור לעיל, יש הבדל בין עצי חיים לספר תורה אשכנזי לבין עצי חיים שמיועדים לספר תורה ספרדי. כדאי לבדוק את עצי החיים המשמשים את בני קהילתכם ולבחור בהתאם לכך את עצי החיים לספר התורה החדש עבורו אתם רוכשים כעת.

 

חומר גלם

אמנם עצי חיים מיוצרים בעיקר מעץ, אך בפועל ניתן לשלב בייצור חומרים נוספים בהתאם לרמת הפאר הרצויה ולתקציב שנועד עבור מטרה זו. ניתן לשלב בעצי חיים כסף ואף זהב. ניתן גם להשקיע בעצי חיים שמיוצרים כל כולם מכסף טהור. בנושא זה השיקול התקציבי הינו מרכזי.

 

פאר וכבוד לספר תורה

תנו כבוד לתורה, עצי החיים שנרכוש לספר התורה הם חלק מהעניין הזה. אמנם ניתן להסתפק בעצי חיים שעשויים מעץ בלבד, אך בהתאם לרצונכם ולאפשרויות התקציב תוכלו לפאר ולרומם את ספר התורה.

 

לאתר את המומחים בתחום

צריכים לרכוש עצי חיים לספר תורה? חשוב לברר על נותני השירות בתחום, על האופציות הקיימות ואל טווח המחירים והאפשרויות. המטרה היא לאתר את מי שמתמחה בייצור ומכירת עצי חיים מכל הסוגים בהתאמה אישית מושלמת.

 

לסיכום

עצי החיים הם חלק מכל ספר תורה, עליהם נגלל הקלף ובעזרתם מבצעים את הגלילה. יש אפשרויות שונות של עצי חיים, ולפני הזמנה ורכישה חשוב להגדיר את התקציב ואת האפשרויות, ולבצע את הרכישה בהתאם.

עֵץ

אולי יעניין אותך גם