אילו סוגי כתרים לשיניים נחשבים הכי עמידים?

הדרך הפופולרית והיעלה ביותר לשחזור שן פגומה או רקובה היא בעזרת כתרים דנטליים. רבים מהמטופלים, נוטים להימנע מטיפול בכתרים לשיניים בשל מחירם הגבוה. אך למזלנו, ישנם מספר רב של כתרים לשיניים מבלי לוותר על טיב הכתר והטיפול. במאמר זה, אנו נרחיב על סוגי הכתרים השונים ונענה על השאלה הנפוצה: אילו סוגי כתרים נחשבים הכי עמידים?

 

סוגי כתרים לשיניים

חשוב לציין שלכל מטופל קיים סוג כתר אחר המתאים לדרישותיו ותקציב הכספי. מומלץ להתייעץ עם מרפאת שיניים ברעננה לפני קבלת ההחלטות.

סוגי כתרים לשיניים

  • כתרי מתכת

כתר מתכת לשן הוא סוג של כתר העשוי מחומרים שונים, כגון: זהב, ניקל או כרום. כתרי המתכת הוא אחד מהסוגים המשתלמים ביותר לטיפול ושיקום שם פגומה או רקובה בעזרת כתרים. החסרונות העיקריים של כתרי המתכת הוא שהם עלולים להיות לא אסתטיים ביחס לסוגי הכתרים האחרים, ומטופלים שונים עלולים להיות אלרגיים למתכות אלו.

כתרי מתכת

  • כתר PFM – חרסינה מאוחה למתכת

כתרי PFM הינם סוג של כתרי שיניים הידועים בחוזקם ובאסתטיות שלהם כאחד. הכתרים מבוססי מתכת המכוסה בשכבת חרסינה, מה שמקנה להם צבע טבעי של שיניים. כתרים אלו עמידים במיוחד לטווח הרחוק. זו אפשרות פופולרית במיוחד בקרב מטופלים הדורשים חוזק לטווח ארוך ואסתטיקה בעל מראה טבעי.

 

  • כתרים קרמיים

כתרים קרמיים הינם סוג דל כתרים העשויים כל כולם מחומרים קרמיים, כגון: חרסינה או זירקוניה. הכתרים הקרמיים ידועים במראם הטבעי, מראם דומה כמעט לחלוטין למראה השיניים הטבעיות, מה שהופך אותם לפופולריות במיוחד עבור מטופלים שדורשים אסתטיקה. בדרך כלל, סוג זה הינו יקר ביחס לסוגים האחרים אך נותן תמורה גבוהה במיוחד, מבחינת עמידות ומראה כאחד.

 

  • כתרים זמניים

כתרים זמניים אינם פתרון לטווח ארוך, הם פתרון לטווח קצר שניתן להשתמש בו עד שמוכן כתר קבוע. בדרך כלל, כתרים זמניים עשויים מאקריל או נירוסטה. עם זאת, כתרים זמניים מהווים אופציה משתלמת עבור מטופלים שאינם יכולים להרשות לעצמם כלכלית כתרים קבועים.

 

עלות כתרים לשיניים

העלות של כתר לשן משתנה בהתאם לגורמים שונים. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עלות הכתר הוא סוג הכתר בו משתמשים. כתרי מתכת, שעליהם תיארנו קודם לכן, יכולים לנוע בין 1,000 ש״ח ובין 5,000 ש״ח לשן בודדת. כתרי PFM לדוגמא, הידועים כיקרים יותר יכולים להגיע גם לעשרת אלפים ש״ח לשן בודדת וכן הלאה.

 

לסיכום

כתרים לשיניים הינו טיפול יקר באופן יחסי לטיפולי שיניים אחרים, אולי היקר ביותר. אך ישנם כמה סוגי כתרים וכמה אלטרנטיבות זולות יותר וזולות פחות: כתרי מתכת, כתרי PFM, כתרים קרמיים וכתרים זמניים. הסוג נבחר על ידי דרישות המטופל ותקציבו הכספי. חשוב להתייעץ עם רופא שיניים כדי לקבוע איזה סוג של כתר הכי מתאים לדרישותיך ותקציבך.

אילו סוגי כתרים לשיניים נחשבים הכי עמידים

אולי יעניין אותך גם