איך עובד טיפול האופטיון וכיצד ניתן להשיגו?

אופטיון הוא שיטה לטיפול בגידולים סרטניים ,ובכתבה הבאה נתאר עבורכם את שיטת הטיפול ואת הדרכים להשיגה, כמו גם את תופעות הלוואי האפשרויות שלו, ופרטים חשובים שעליכם לדעת טרם הטיפול..

 

מהו אופטיון?

אופטיון הוא טיפול בשדות חשמליים, המכונה בשפה המקצועית "שדות טיפול בגידול" , הוא שיטת טיפול לחולים בעלי גידולים סרטניים. השיטה איננה פולשנית והיא פועלת בעזרת טכנולוגיה של העברת אותות חשמליים בעוצמה נמוכה ובתדרים מתחלפים. האותות עוברים אל תאים במוח המכילים את הגידול הסרטני, על מנת לשבש את תהליך התחלקות המהירה של התאים, שהיא זו שמאיצה את המחלה.

המטרה של השיבוש היא לגרום למותם של התאים הממאירים ובעצם בכך לעכב את התקדמות המחלה. נציין כי תאי המוח הבריאים מתחלקים בקצב רגיל שאינו מהיר, ונראה כי טיפול האופטיון משפיעה עליהם ברמה נמוכה מאוד, או לא משפיע עליהם כלל.

 

כיצד הטיפול ניתן?

טיפול האופטיון ניתן באמצעות מכשיר נייד שמופעל בעזרת חיבור לרשת חשמלית, או באמצעות סוללות נטענות. המכשיר פועל על ידי חוטים המתחברים לארבע אלקטרודות, המוצמדות לעור הקרקפת, ונציין כי על מנת לייעל את המגע בין האלקטרודות לעור, השימוש במכשיר מחייב גילוח לעיתים קרובות של הראש. ניתן לשאת את המכשיר על הכתף, בתור תיק המיועד לכך, ששוקל כקילו וחצי.

הטיפול המיטבי יושג באמצעות חיבור למכשיר במשך 18 שעות לפחות ביום, משום שכיבוי של המכשיר מבטל את קיום השדה החשמלי, כלומר המכשיר אינו פועל אם לא מחוברים אליו. כמו כן, יש לגשת להתייעצות רפואית כדי לקבוע את משך הטיפול הכולל במכשיר. נציין כי בזמן השימוש במכשיר והטיפול, תוכלו להמשיך לקיים את שגרת היום יום שלכם, מלבד הרטבה של הראש.

השימוש במכשיר אסור בזמן הריון, וכן אין להשתמש במכשיר האופטיון במידה והושתל בגוף המטופל מכשיר רפואי כמו קוצב לב או נקז מוחי, וכן אם ישנו פגם בגולגולת של המטופל או רסיס קליע. נוסף על כך, חולים שידועה להם רגישות להידרו – ג'ל מוליך, שזהו הג'ל המונח על גבי האלקטרודות המוצמדות לקרקפת, אינם יכולים להשתמש במכשיר.

 

תופעות לוואי אפשריות של הטיפול

טיפול האופטיון משפיע על כל מטופל באופן מעט שונה, שכן תגובתו של כל גוף אל הטיפול היא ייחודית, ולכן מטופלים מסוימים יחוו תופעות לוואי רבות, בעוד חלק מהמטופלים עלולים לחוות רק מעט תופעות לוואי. עם זאת, ישנן תופעות לוואי שכיחות לרוב המטופלים כמו כאבי ראש, גירוי מקומי בעור ותחושת חום או עקצוץ. הרופא המטפל יבצע מעקב גם הוא אחר תופעות הלוואי שלכם, וישנה אפשרות להקל על חלקן באמצעות טיפול תרופתי.

 

כיצד משיגים את טיפול האופטיון?

ניתן להשיג את הטיפול על ידי רכישה עצמאית שלו, בהתייעצות רפואית ובהכוונה של האגודה למלחמה בסרטן, וישנם גם מחקרים קליניים הבודקים את יעילות הטיפול בגידולים שונים, ולכן ניתן להשיג את הטיפול גם על ידי השתתפות במחקרים הללו.

גידול סרטני

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »