איך עדיף לחשב אחוזים?

חישוב אחוזים היא אחת מפעולות החשבון הנפוצות ביותר. גם אם למדתם לבצע אותה לפני מספר רב של שנים, בכל יום את עלולים למצוא את עצמכם נדרשים לחשב אחוזים. כדי שלא תמצאו את עצמכם אובדי עצות, אנחנו אן כדי לספר לכם על כמה שיטות נהדרות. השיטות הללו יעזרו לכם לחשב את הערך של האחוז בצרוה מהירה, בלי לפחד כל פעם שאתם רואים אחוזים. 

 

חישוב אחוזים

במהלך לימודי המתמטיקה במערכת החינוך אנחנו לומדים הרבה דברים שלא בהכרח ישרתו אותנו בהמשך החיים. עם זאת, יש כמה כלים בסיסיים שכדאי מאוד שיהיו לנו, ואחד מהם הוא חישוב אחוזים. אנחנו אמנם לומדים את הפעולה הזו בשלב מוקדם של לימודי המתמטיקה, אולם היא הולכת לשרת אותנו במקרים רבים בחיים.

עם זאת, הדרך הראשונה שעליה נדבר לא דורשת מכם יותר מידי בהקשר הזה, והיא תאפשר לכם לחשב אחוזים גם אם אתם לא זוכרים איך בדיוק מבצעים את הפעולה הזו.

אֲחוּזִים

מחשבון אחוזים

הדרך הראשונה לחשב אחוזים היא פשוט בעזרת מחשבון אחוזים. כמו כל מחשבון, המחשבון הזה פשוט דורש מכם שני ערכים, המספר השלם והאחוז שאותו אתם צריכים לחשב. בלחיצת כפתור המחשבון יחזיר לכם את הערך המדויק אותו חיפשתם. השימוש במחשבון קל, נוח והכי חשוב מבצע עבורכם את הפעולה הזו במהירות ובלי שום סיכוי לטעות.

 

קירוב לערך מוכר

אפשרות נוספת היא לבצע קירוב לערך מוכר. כולנו יודעים שחמישים אחוז זה חצי, ו25 אחוז זה רבע. כך נוכל להבין בצורה מהירה את סדר הגודל של הערך המבוקש, גם בלי חישוב.

 

מה בדיוק אחוז מבטא

אפשרות נוספת היא פשוט להבין מה בדיוק אחוז מבטא. אם חושבים על זה בהקשר של שברים, אפשר להבין את פעולת האחוז בתור כפל בשבר מסוים. השבר הזה הוא פשוט האחוז שאתם צריכים לחשב כאשר מחלקים אותו במספר מאה. השיטה זו יכולה להיות נוחה בעיקר במקרים שבהם האחוז הוא מספר שמחלק את מאה, ואז נוכל לחשב את האחוז בעזרת כפל במספר הרבה יותר פשוט.

כמובן, גם אם מחשבון האחוזים לא נמצא בהישג ידכם, תמיד תוכלו לבצע מכפלה של שני מספרים בכל מחשבון. מכפלה כזו תיתן לכם את הערך המדויק של האחוז בלי שום טעות. גם פה אפשר לבצע כפל של ערכים שמוכרים לנו יותר וכך לפחות להגיע לקירוב מסוים של ערך האחוז האמיתי.

 

לסיכום

חישוב אחוזים היא אחת מפעולות החשבון הכי נפוצות. אנחנו יכולים למצוא אותה בעיתון, בהנחה בחנות או סתם כאשר אנחנו מנסים לנסח בעצמנו יחס מסוים בצורה ברורה. הדרך הנכונה ביותר לחישוב אחוזים היא בעזרת מחשבון האחוזים שעליו קראתם כאן. בנוסף, ניתן לבצע קירוב לערך מוכר של שברים אם מדובר על על מספרים נוחים, או פשוט לבצע כפל בין שני שברים.

לחשב אחוזים

אולי יעניין אותך גם