איך משתמשים במחולל חמצן נייד

מחולל חמצן עשוי לשנות את איכות החיים של אנשים רבים המקיפים אותו, רק בזכות היותו כל כך נגיש המאפשר סיוע בקבלת חמצן.

אנשים החולים במחלות ריאות או מחלות נשימתיות כמו אסתמה ו- COPD חווים לרוב קושי ברגעים רבים במהלך היומיום המלווה בחוסר חמצן.

בדיוק לשם כך קם בשנות האלפיים הפתרון החדשני והמתקדם – מחולל חמצן.

 

מהו מחולל חמצן בעצם?

מחוללי חמצן יכולים להגיע בצורה נייד או בצורה נייח והם פיתוח חדש ומתקדם למכונת ההנשמה הגדולה והמסורבלת הנמצאת בבתי החולים. אומנם זהו לא תחליף של מכונת הנשמה, אך כן נועד לסייע לאנשים הסובלים ממחלות ריאה ודרכי הנשימה. מחוללי החמצן מספקים לסובל מחוסר חמצן קבלת חמצן לפי כמות הנמדדת בליטרים ובכך הם יכולים לקלוט חמצן שלו הם זקוקים באופן מידי.

 

היתרונות של מחולל חמצן

המלצת רופאים רבים לאחר בדיקות ואבחנות רפואיות הוא שימוש במחולל חמצן כאשר סובלים מרמת חמצן נמוכה בדם. היתרונות של מכשיר זה הם שיפור איכות השינה, שיפור באיכות חיים, השקט המלווה בשימושו, נוחות, בכל מקום בארץ ובעולם, יציאה מהבית והמשך שגרה.

לא מעט אנשים היו צריכים לעצור ולבצע שינויים באורח חייהם בכדי לוודא שהם נמצאים לרוב בסביבת ביתם ולא רחוקים מידי ממקור חמצן זמין למקרה של צרה וסבל. היתרון המשמעותי של מחולל חמצן נייד הוא שניתן להמשיך את שגרת החיים בצורה זהה לגמרי – חופשות, טיולים, אירועים, ספורט ועוד, כיוון שתמיד יש באפשרות החולה להיות בקרבת מקור חמצן.

 

האנשים להם מתאים מחולל החמצן

מחוללי החמצן מתאימים לחולים הסובלים ממחלות ריאה חסימתיות, ממחלות נשימה וממחלות לב. שתי המחלות הנפוצות בקרב האוכלוסייה הקשורות למערכת הנשימה הן אסתמה ו – COPD שלהן המחולל יכול לעזור ולהקל על הקושי. בנוסף, מחלות נוספות כמו תסמונת דום נשימה במהלך שינה, יתר לחץ דם ראיתי יכול המחולל להיות לסיוע רב במהלך השגרה.

 

דרך פעולת המחולל

מחוללי החמצן מבטיחים אספקת חמצן זמינה 24/7 למטופלים הזקוקים לסיוע בנשימה. המכשיר המספק חמצן מבוסס על ארבעה שלבים עיקריים. השלב הראשון הוא איסוף אוויר מהחלל בו המחולל נמצא באמצעות המדחס המצוי בתוך המכשיר. לאחר מכן, האוויר הנאסף מהחלל עובר תהליך בו הוא מסונן על ידי סיב מיוחד המשאיר את האוויר נקי במיוחד.

השלב השלישי הוא העברה של חמצן נקי שכעת סונן לפי הכמות הנדרשת שהחולה מגדיר שהוא צריך. החולה מכוון את המכשיר לפי כמות החמצן בליטרים. לבסוף, השלב הרביעי הוא סיפוק חמצן טהור ומרוכז לתוך האף של החולה בדיוק לפי הצורך המיידי שהוא הגדיר.

 

לסיכום

מחולל נייד מאפשר חמצן נקי ומסונן מהאוויר בו המכשיר נמצא עבור החולה הזקוק לכך. בכדי לתפעל את המכשיר החולה נדרש להגדיר את הכמות המדויקת של החמצן בליטרים שהוא צריך ואז המכשיר יודע לסנן היטב על ידי סיב מיוחד את האוויר בחלל, להפוך אותו לנקי במיוחד ולהזרים לאף המטופל לפי הדרישה אותה הוא הגדיר.

מיכל מלא

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »