איך מזהים עורך דין טוב?

זיהוי של עורך דין טוב הוא חלק הכרחי מאוד שיכול לשנות ולעצב את פני ההליך המשפטי שהתובע או הנתבע עומד בפניו. התפקיד של עורך דין טוב לא מסתכם אך ורק בהליך המשפטי עצמו אלא משפיע באופן ממשי על חייו של הלקוח לאורך כל תקופת התביעה – הלחץ הפנימי או החיצוני שעובר עליו, תמיכה רגשית, סיוע עם גופי התקשורת וכולי.

במישור המשפטי, ישנם דברים רבים שכדאי לשים לב אליהם כאשר בוחרים עורך דין על מנת לוודא שעורך הדין הספציפי הזה מתאים לצרכים של הלקוח בכל הנוגע לניהול התביעה – על אף שניתן להחליף עורך דין באמצע התהליך הדבר לא מומלץ כלל ולכן חשוב מאוד לבחור מלכתחילה באופן מוצלח.

שימת לב על הדגשים המובאים במאמר זה תהפוך את המלאכה הזו לפשוטה במיוחד, שכן אלו דגשים שניתן לברר בקלות יחסית והם מרכזיים ומשמעותיים.

 

התמחות וניסיון

כאשר מובא לעורך דין תיק, הוא יכול לעסוק בתחומים רבים ומגוונים שיוצאים מגדר החלוקה הקלאסית של ענפי המשפט, שכן סכסוך בין צדדים יכול לכלול הן חוזה והן התרשלות. מה שמוביל לכך שיש לבחור עורך דין המתמחה בתחומים השונים שעולים מן התביעה.

כדאי מאוד לבחור עורך דין שתחום ההתמחות הספציפי שלו נוגע באופן ישיר לתחום של התביעה. לכל תחום משפטי ישנה מערכת פסיקה ענפה והיכרות מקדימה איתה תהפוך את העבודה המשפטית על התיק לפשוטה יותר.

בנוסף, לא מספיק רק התמחות "על הנייר" אלא גם התמחות הקשורה בניסיון – ייצוג של שנים בליטיגציה ובתיקים משפטיים בנושאים האלו. מדובר על אספקט נוסף חשוב מאוד שכן חיי הפרקטיקה יכולים להיות שונים מן התיאוריה ולעורר קשיים מיוחדים נוספים.

 

המלצות עבר

הרזומה של עורך הדין הוא דבר שהוא אמור להתגאות בו. תיקים שניצח בהם, לקוחות ששמחים ממתן השירת שלו וכולי. לכן, בקשת המלצות עבר היא דבר סטנדרטי. לרוב, בהמלצות יעלו התכונות הדומיננטיות של עורך הדין – כך תוכלו לדעת האם הוא מתאים לכם.

עו"ד גרינברג הוא עו"ד וותיק בעל מוניטין מפואר ומספר המלצות רב מאוד. באמצעות העיון בהמלצות ניתן להיווכח למקצועיותו ולניסיונו רב השנים בתחומי העיסוק של תביעות נגד מערכת הבטחון והצבא.

 

תקציב

בסופו של יום, יש להחליט מראש מהו התקציב שמוכנים להשקיע על השירותים המשפטיים. אין ספק שעורכי הדין הטובים ביותר בתחום יכולים לגבות תעריף גבוה יחסית – האם יש לכם את הכסף הפנוי לכך? אין בושה לשאול עורך דין מהו התעריף השעתי שלו על מנת להבין האם שירותיו אופציונאליים בכלל.

יש לזכור שישנן שיטות תשלום שונות. למשל, ישנם עורכי דין מסוימים שההסדר עימם הוא שהם מנכים את שכר הטרחה מסכום הפיצוי שניתן בתביעה – בכך לא דורשים מן הלקוחות תשלום בכסף נזיל טרם הניצחון בתביעה.

זיהוי עורך דין טוב

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »