איך מגיעים למצב של הרבה טיפולי שורש בפה ואיך ניתן למנוע את זה

טיפולי שורש הם טיפול עומק משמעותי בשן, אשר מטרתו לשמור על השן מפני כאב ורקבון.

זהו אינו טיפול קל עבור המטופל ויכול להגיע לעלות גבוהה.

לכן מומלץ להקפיד על נקיון הפה ושמירה על השיניים והחניכיים, ולנסות להמנע מהגעה למצב של טיפולי שורש.

תוכלו למצוא במדריך זה מידע וטיפים לאיך מגיעים למצב של הרבה טיפולי שורש בפה ואיך ניתן למנוע את זה.

 

מהו טיפול שורש

טיפול שורש הוא טיפול מורכב בשן, בשורש שלה הנמצא בתוך החניכיים של הפה. למעשה, השן שאנו רואים כלפי חוץ, הוא רק החלק העליון שלה. השורש סמוי מן העין, ולכן טיפול זה מורכב יותר כיוון שהוא חודר אל תוך החניכיים. מדובר על כניסה רפואית בכלים מיוחדים לעומק החניכיים כדי לבצע את הטיפול בצורה יעילה מן השורש. בוודאי שמעתם על המילה עששת. עששת היא רקבון הנוצר בשן, המגיע עד לשורש של השן, ועלול להביא לחוסר תפקוד. מכאן, שהטיפול מטרתו למנוע רקבון זה ולשמור על בריאות ותקינות השן. טיפול שורש, כשמו כן הוא, טיפול מהבסיס אשר משפיע על השן כולה.

 

סיבות לביצוע טיפולי שורש

הסיבה לביצוע טיפול שורש הוא רקבון משמעותי בפה, עששת ומוך בשורש השן. יכולות להיות מספר סיבות למצב זה:

 

הזנחה בשמירה על בריאות הפה

החל מגיל צעיר, מלמדים אותנו לצחצח שיניים ולשמור על בריאות הפה. ההמלצה היא לצחצח את הפה פעמיים ביום, בוקר וערב, להשתמש בטיפות מיוחדות או מי פה, להשתמש בקיסם או חוט דנטלי. בנוסף לכך ביקור שנתי אצל רוםפא השיניים לשם מעקב ואצל שיננית (פעמיים בשנה) לצורך ניקוי הפה. לרוב, העוקבים אחר המלצה זו יוכלו להמנע מחורים בשיניים וכאבים. אולם, הזנחה של הפה ואי הקפדה על צחצוח לצד חוט דנטלי, ואי הקפדה לביקור שנתי אצל רופא השיניים והשיננית יכולים להביא למצב של חורים ועששת משמעותיים, בנוסף לדלקות חניכיים.

 

תורשה

תורשה היא גורם משמעותי בכל הנוגע למבנה הפה ובריאות השיניים. דלקות חניכיים יכולות להווצר אצל אנשים מסויימים בקלות רבה יותר עם הקפדה קטנה מאוד על היגיינה. במקרים כאלה, צחצוח בלבד אינו מספיק ויש לבקש תכופות אצל שיננית, להשתמש בחוט דנטלי ולשטוף במי פה. אצל אנשים שהפה שלהם רגיש יותר יש סיכוי גדול יותר להווצרות חורים ודלקות. עם זאת, הקפדה טובה על היגייינת הפה, תשמור על הפה בקלות.

 

גיל המטופל

בטיםפולי שיניים וטיפולי שורש לגיל המטופל יש משמעות גדולה. עם העלייה בגיל צפויות יותר בעיות בפה, והקפדה יתרה של צחצוח והיגיינה חשובות מאוד. בגיל השלישי ומעלה עולה הסיכוי לביצוע טיפולים מורכבים ולרקבון השיניים. לצערנו המצב הנ"ל טבעי, אך ניתן למנוע אותו עם הקפדה יתרה.

 

מידע נוסף

למידע נוסף אודות טיפולי שורש ליחצו כאן. באתר שלנו תוכלו למצוא מידע מקיף על סוגי הטיפולים ועל שמירה על בריאות הפה והשיניים. והכי חשוב רק בריאות.

חיוך

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »