איך מאבחנים מעקב רפואי לקוי ומה ניתן לעשות?

הליך רפואי הוא אירוע מורכב ומתמשך שדורש תשומת לב מוקפדת של הגורמים הרפואיים המטפלים.

במידה והמעקב נעשה באופן לקוי או רשלנו – ההשלכות עלולות להיות טראגיות, ולגרום לנזקים כבדים.

חשוב לדעת שבמידה שהייתם נתונים למעקב רפואי לקוי – אפשר בהחלט לנקוט בצעדים משפטיים על מנת לקבל פיצוי הוגן.

 

חשיבות המעקב

לכל איש יש שם, וגם היסטוריה רפואית. המעקב ארוך הטווח אחר בריאותו של אדם הוא חלק חשוב מאוד בכל טיפול רפואי שניתן לו, וזו אחראיות מובהקת של הגורם הרפואי המטפל. כל פרוצדורה רפואית צריכה להיעשות תוך מחשבה על העבר הרפואי של המטופל, ואם היא כזו שנמשכת לאורך זמן – חייב להיערך מעקב אחראי וקשוב להשלכות הטיפול וההתקדמות שלו. כאשר המעקב הרפואי נעשה שלא כשורה ובחוסר מקצועית – מדובר ברשלנות רפואית, שיתכן שמהווה עילה לתביעה.

 

פנייה לעזרה משפטית

אם קיים חשד למעקב רפואי לקוי – אפשר וכדאי להתייעץ עם גורם משפטי מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, על מנת להבין האם קיימת עילה מוצקה לתביעה. למידע נוסף לחצו כאן. במהלך פגישת הייעוץ עורך הדין יקשיב, ישאל ויבין לעומק מה קרה (או לא קרה) במהלך הטיפול, והאם מדובר ברשלנות. אם יימצא שאכן המקרה מוגדר כמקרה של רשלנות – אפשר יהיה להמשיך עם התהליך ולאסוף את כל המסמכים, העדויות, חוות הדעת והתימוכין שידרשו על מנת להוכיח בבית המשפט שנעשה עוול למטופל, ושבעקבות המעקב הלקוי הוא סובל מנזקים חמורים.

 

כיצד נזהה רשלנות?

במהלך פרוצדורה רפואית נדרשים לפעמים המטופלים ליטול תרופות חשובות, לערוך בדיקות, ובאופן כללי – הגוף שלהם עשוי לעבור שינויים שעשויים להעיד על החלמה או החמרה. חשוב לזכור – גם על המטופל חלה החובה לנהוג באחריות ולהקפיד על ההוראות הרפואיות, להיות קשוב לגוף שלו ולתחושותיו, ולבקש עזרה באופן פעיל במקרה הצורך. עם זאת, במקרים שבהם הקפדה על המתוארים למעלה היא קריטית במיוחד, ויכולה להבחין בין חיים למוות או נזקים כבדים – מוטלת על הגורם הרפואי המטפל אחריות לערוך מעקב אחר התנהלות המטופל ולוודא שהוא מבצע את ההוראות הדרושות ומפגין החלמה תקינה.

 

מעקב היריון

קיימים מקרים נקודתיים שבהם מלכתחילה נדרש מעקב מוקפד יותר, אחד מהם הוא היריון. במהלך ההיריון עוברת האישה בדיקות אינספור, לעיתים נדרשת לטיפולים, ובכל אופן עוברת תהליך גופני מורכב ולא קל. מעקב היריון הוא אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך, ועשוי להשפיע על הלידה עצמה, על התפתחות היילוד ובריאותו, וכמובן על בריאות האישה. במצב כזה – חשוב שהגורם הרפואי המטפל יעקוב באופן צמוד אחרי התפתחות ההיריון, ויוכל לנקוט צעדים מהירים ככל האפשר במקרה הצורך.

לסיכום, הליכים רפואיים יכולים להיות מורכבים, ולדרוש מעקב עדין ותשומת לב של עין מקצועית. מעקב רשלני עלול לגרום לנזקים רפואיים כבדים ואף טראגיים, ולכן מהווה עילה לתביעה בעד פיצויים.

 

דופק

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »