איך לטפל במשטח שיש קיסר לאורך זמן

טיפול נכון במשטח אבן קיסר, על בסיס יומיומי, יאריך למשטח חיים, ינקה אותו מחומרי מזון שונים המצטברים על גבי המשטח, וימנע בכך היווצרות של חיידקים.

מומלץ לנקות את המשטח, עם מים וסבון כלים בלבד, ללא מסיר שומנים, ובסוף הטיפול, כדאי ליבש אותו ממים, כדי למנוע היווצרות של אבנית.

בנוסף, כדאי להימנע ממוצרי ניקוי והברקה על בסיס קרם.

 

הסרת כתמי מים ואבנית

להסרת כתמי מים ואבנית, משתמשים בחומץ. את החומץ שופכים ישירות על הכתם, מחכים 30 דקות, ומשפשפים בעדינות עם סמרטוט יבש. לאחר מכן, שוטפים את המקום עם מים נקיים. במקרה הצורך, ניתן לחזור על הפעולה, עד להעלמות הכתם.

 

הסרת כתמים קשים

הגורמים לכתמים קשים במטבח, הם: שמן, קפה, יין אדום, חרדל, תה, וכורכום. בנוסף,  כתמים עלולים להיווצר, גם משפשוף של כלי מטבח מתכתיים, במשטח. כדי להתמודד עם כתמים עקשנים אלו, מומלץ להשתמש בחומר ניקוי המכיל אקונומיקה. בעת הניקוי של הכתם הקשה, כדאי לנקות חלק גדול יותר מהמשטח, ולא רק את נקודת הכתם עצמה. לאחר מכן, שוטפים את המקום עם מים, ומיבשים עם נייר מגבת. במקרה הצורך, ניתן לחזור על הפעולה שוב, עד העלמות הכתם, ובכל מקרה לא להשאיר חומר ניקוי על המשטח, ליותר מ- 2 דקות.

 

הסרת שאריות דבק או סיליקון

שאריות אלו, ניתן להסיר בעדינות בעזרת סכין מגרדת, אותה ניתן להשיג, בחנויות לכלי עבודה.

 

הסרת כתמי חלודה

להסרת כתמי חלודה, מומלץ להשתמש ב"מלח חלודה" מתוצרת זוהר דליה. ממיסים מספר גרגרים של מלח החלודה, במים פושרים ומפזרים על האזור המוכתם. מחכים בין דקה לשתיים, ושוטפים במים. במידת הצורך, ניתן לחזור על הפעולה, עד שכל סימני החלודה נעלמים. כדאי לשים לב, לא לבוא במגע ישיר עם חומר זה, על העור.

 

הכשרת המשטח

כדי להכשיר את המשטח, יש צורך לשפוך עליו, קודם כל מים פושרים, ולאחר מכן מים רותחים.

 

הגנה על משטח שיש קיסר

מעבר לניקיון היומיומי, כדי להאריך את חיי משטח שיש אבן קיסר, צריך גם להקפיד על מספר דברים. יש להימנע ממגע ישיר של תבניות, כוסות, וסירים חמים במשטח, ולהניחם רק על תחתיות מבודדות. יש למנוע מגע של המשטח, עם חומרים בסיסיים למיניהם, המזיקים לו ועם חומרים חומציים, המכתימים אותו. בנוסף, לא לגרור מזון קפוא על המשטח, כיוון שזה עלול לגרום לו לשריטות.

 

לסכום

כדי להאריך את חייו של משטח שיש קיסר, כדאי לנקות אותו על בסיס יומי במים וסבון, ולאחר מכן, לייבש אותו בעזרת מטלית יבשה, כדי למנוע היווצרות של כתמים. בנוסף, רצוי להשתמש בתחתיות, להנחת כלי הבישול החמים והקרים עליו וכן למנוע מגע, עם חומרים בסיסיים המזיקים לו, וחומרים חומציים המכתימים אותו.

 

חלל נקי

אולי יעניין אותך גם

כלי עבודה
לבית ולגינה
4 כלי עבודה שחשוב שתכירו!

כלי עבודה הם מוצרים שחשוב שיהיו בכל בית. לא משנה מה אתם עושים, לפחות ברמה הבסיסית אתם צריכים להחזיק כמה כלי עבודה שאיתם תוכלו לבצע

קרא עוד »
מִזרָן
לבית ולגינה
5 טיפים לבחירת המזרן המושלם

שנת לילה טובה היא חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ואחד הגורמים המכריעים להשגתה הוא בחירת המזרון המושלם. עם מגוון כללי הזמינות בשוק המזרנים, המשימה עלולה

קרא עוד »