איך לבחור פילטר איכותי לאקווריום חדש

לא פעם אנחנו שומעים על מגדלי דגים מתחילים בתחום שקונים אקווריום גדול ואיכותי, פילטר וכמובן, דגים ומגלים לאחר זמן מה, שהדגים שלהם לא שורדים. מדובר במצב שכיח וייתכן שאתם בעצמכם חוויתם אותו על בשרכם או ששמעתם על מצב שכזה שקרה לחבר.

כדי שתוכלו לדעת איך להימנע ממצב שכזה – אתם צריכים לדעת שהסוד טמון בבחירת הפילטר. בשורות הבאות נציין בפניכם איך לבחור את הפילטר האיכותי והמתאים ביותר לאקווריום החדש שלכם. הישארו אתנו ותגלו.

 

מה זה הפילטר בכלל?

אם לא שמעתם על פילטר עד עכשיו, כנראה שאתם בשלב ראשוני בהחלט של הרכבת האקווריום החדש שלכם. כל מגדל דגים צריך שיהיה לאקווריום שלו פילטר, מכיוון שזה, מאפשר לסנן את המים ולנקות אותם. את הפילטר מניחים לעיתים בתוך האקווריום (יש לו בדרך כלל סיליקונים קטנים שנדבקים לדפנות האקווריום) ומחברים אותו, בחלק שמחוץ לאקווריום אל שקע חשמלי.

הפילטר צריך להיות מחובר לחשמל באופן קבוע, ללא הפסקה. כל עוד שיש דגים כמובן בתוך האקווריום.

 

למה חשוב לבחור פילטר איכותי?

ברגע שאתם בוחרים פילטר לאקווריום, אתם צריכים להיות בטוחים שמדובר בפילטר איכותי. פילטר שכזה עומד בסטנדרטים הבאים:

  • מנקה את האקווריום ביסודיות
  • נדבק היטב ולא צריך להזיז אותו באופן קבוע

אם תרכשו פילטר פנימי  או פילטר חיצוני לאקווריום שאינו עומד בסטנדרטים הבסיסיים, המים שבאקווריום עשויים להיות עכורים והדבר צפוי לגרום לדגים שלכם למות. בכל זאת, המים שלכם זה החמצן שלהם ומים מזוהמים פשוט לא יאפשרו להם לחיות.

 

בחירת פילטר לאקווריום חדש – השלב הראשון

רגע לפני שתבחרו לעצמכם פילטר באופן אקראי, כדאי שתדעו שיש כמה נקודות שאתם צריכים לשים לב אליהם. בשלב הראשון, עליכם לבדוק שמדובר בפילטר של חברה מוכרת ומומלצת. איך תוכלו לדעת זאת אם אתם חדשים בתחום? אתם יכולים לערוך חיפוש באמצעות אחת הדרכים הבאות:

  • בירור עם חברים שלכם שהם חובבי דגים
  • עריכת חיפוש בגוגל וקריאת ביקורות אודות החברה והדגם
  • פרסום פוסט בקבוצות של חובבי דגים בפייסבוק

 

בחירת פילטר לאקווריום חדש – השלב השני

כעת, אחרי שקיבלתם המלצות על חברה מסוימת ודגם מסוים של פילטר, אתם צריכים לבדוק מהו גודל האקווריום שלכם. חשוב מאוד שתבחרו את הפילטר בהתאם לגודל. במובן הזה – הגודל קובע לחלוטין. כך שאם יש לכם למשל אקווריום גדול, אתם צריכים שיהיה לכם פילטר איכותי שיוכל לעמוד בכמות המים הזו.

פילטר קטן לא יוכל לנקות את המים עבור אקווריום ענק, ואתם עשויים למצוא את עצמכם ביום בהיר אחד, מסתכלים על האקווריום שלכם ומגלים שהוא מלוכלך ביותר.

 

כמה מילים לסיום

כעת יש לכם את כל המידע הנחוץ לבחירת פילטר איכותי לאקווריום חדש, כך שנותר לכם רק לבצע את ההנחיות שנכתבו לעיל וליהנות מהדגים החדשים שלכם. תתחדשו!

אַקוַרִיוּם

אולי יעניין אותך גם

כלי עבודה
לבית ולגינה
4 כלי עבודה שחשוב שתכירו!

כלי עבודה הם מוצרים שחשוב שיהיו בכל בית. לא משנה מה אתם עושים, לפחות ברמה הבסיסית אתם צריכים להחזיק כמה כלי עבודה שאיתם תוכלו לבצע

קרא עוד »
מִזרָן
לבית ולגינה
5 טיפים לבחירת המזרן המושלם

שנת לילה טובה היא חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ואחד הגורמים המכריעים להשגתה הוא בחירת המזרון המושלם. עם מגוון כללי הזמינות בשוק המזרנים, המשימה עלולה

קרא עוד »