איך בנק אוצר התיישבות היהודים עזר להקמת מדינת ישראל

בנק אוצר התיישבות היהודים ידוע כגוף שסייע להקמת מדינת ישראל. עובדה זו נחשבת לידועה בקרב מי שחיו בתקופה זו או מי שמכירים את ספרי ההיסטוריה באופן מעמיק. המדריך הנוכחי עולה לרשת כדי להציג את המידע החיוני אודות בנק אוצר ההתיישבות והאופן שבו הוא סייע בהקמת המדינה, במטרה להעביר את האינפורמציה למי שטרם נחשפו אליה. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל המידע המרתק בנושא.

 

בנק אוצר התיישבות היהודים – כמה מילים אודותיו

אם הגעתם לפה מבלי לדעת שבכלל קיים בנק בשם כזה, כדאי שתדעו שיש לו כמה שמות. יכול להיות ששמעתם עליו בעבר בשיעורי ההיסטוריה כ"הבנק של ההסתדרות הציונית". הוא ידוע גם בראשי תיבות שונים ונציין שיש לו גם שם לועזי – Jewish Colonial Trust. הבנק הוקם לאחר שבנימין זאב הרצל החליט כי יש צורך להקים גוף כלכלי שיסייע לו במימוש החזון הציוני, הלא הוא, הקמת מדינה יהודית – ארץ ישראל.

בנק האוצר להסדר

איך הבנק הוקם בכלל?

אנחנו עוד נציין בפניכם את התשובה לשאלה שלשמה התכנסנו כאן היום. קודם לכן, עליכם להכיר את הרקע אודות הבנק. שכן, כך תוכלו להבין איך הוא סייע להקמת המדינה. המחשבה להקים את הבנק כגוף כלכלי עלתה לאוויר בשנת 1896. שנתיים לאחר מכן, בחודש אוגוסט 1898, הקונגרס הציוני החליט לייסד את הבנק.

באותם ימים קבעו כי הבעת הקמת הבנק, יונפקו 2 מיליון מניות בסל ליש"ט אחת לכל מנייה. בסופו של דבר גויסו רק 250 אלף ליש"ט, אך הם הספיקו להקמת הבנק. נציין כי הבנק קיים עד היום וניתן לקרוא אודותיו באתר ייעודי. לחצו על המילים הכחולות כדי להגיע לאתר אוצר התישבות היהודים ולקרוא את האינפורמציה שמעניינת אתכם.

 

איך הבנק סייע להקמת מדינת ישראל?

באותם שנים, כשמדינת ישראל הייתה רק מחשבה (וחזון של בנימין זאב הרצל), היה צורך בבסיס כלכלי חזק שיאפשר להביא למשא ומתן עם השלטון העות'מאני. עובדה זו גרמה להרצל להבין כי עליו להקים את הבנק שיהיה הבסיס למשא ומתן תמורת ארץ ישראל. הדבר לקח זמן רב ולאחר תלאות רבות, בזכות הבנק, התקבלה החלטה להקים את מדינת היהודים.

בנק האוצר להסדר

רוצים לשמוע עוד פרטים על הבנק? תוכלו לעשות זאת בקלות מהבית

יום העצמאות הקרב ובא מוביל להתעניינות רבה בכל הנוגע לבנק אוצר ההתיישבות ולכל ולימים שבהם הוקמה מדינת ישראל. אם הגעתם לכאן ואתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים, כדאי שתדעו שיש כל מיני פלטפורמות שבהם תוכלו לקבל מידע מהימן בנושא:

  1. באתר של בנק אוצר התיישבות היהודים
  2.  ויקיפדיה
  3. פורומים שעוסקים בהיסטוריה

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את האופן שבו בנק אוצר ההתיישבות עזר להקמת מדינת ישראל. כעת, אתם יודעים שהוטלה על הבנק אחריות רבה שהובילה להקמת המדינה, כך שנותר לכם רק להעביר את המידע הלאה.

בנק האוצר להסדר

אולי יעניין אותך גם