איך בונים חדר קירור? המדריך המלא

תארו לעצמכם מה היה קורה לתעשיות המזון, המדע והלוגיסטיקה ככלל, ללא חדרי קירור. מה שקרה, פלוס מינוס, זה שקם אדם בוקר אחד ואמר לעצמו, למה שנמשיך לאחסן את מה שזה לא יהיה שצריך לאחסן בחדר עם מלא מקררים, במקום ליצור חדר שהוא מקרר בעצמו.

מעבר לעובדה שזה נוח ונגיש, בעזרת הווסתים החכמים שיש לחדרי קירור, קרוב לוודאי שלא תזרקו לפח אף לא מרכיב אחד בעקבות שינוי לא מתכונן בטמפרטורה שגרם לנזק בלתי הפיך. בואו ללמוד איך עושים את זה נכון.

 

מה זה חדר קירור ולמה הוא נועד?

סטופ כיבוי אישור, זה לא מקרר ענק, לא זה גם לא מקפיא. חדר קירור הוא הרבה יותר ממקרר. מדובר במוצר הרבה יותר מורכב שעליו להיות מותאם אישית ללקוח מכיוון שאתם יכולים לנחש מה היה קורה למעבדת תרופות שמחזיקה חדר קירור של מסעדה. אז בעצם מדובר בחדר דמוי חדר עבודה או אחסון ששומר על טמפרטורה אחידה ולא משתנה של מיזוג אוויר.

בעזרת הווסתים החכמים של חדרים אלו, הטמפרטורה נשארת אחידה והמערכת יודעת לכוון ולסדר את עצמה בהתאם לשימושיו המשניים של החדר, כמו לדוגמה חדר קירור שהוא גם חדר עבודה. המערכת יודעת גם לשלוח התראות במידה ומשהו משתבש והטמפרטורה צונחת או עולה, בעסקי החקלאות או התרופות לדוגמה, זה עניין אקוטי.

 

איך בונים את החדר?

אז ישנם כמה גורמים שחשוב להכניס למשוואה בתחום תכנון החדר עוד לפני שלב הבנייה. השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא מה מטרת החדר (מלבד קירור כמובן)? עליכם להבין שמאפייני החדר חשובים לא פחות ממערכת הקירור עצמה. מה גודלו הרצוי של החדר?, מה הן הטמפרטורה ורמת הלחות הרצויות?, מה יהיה נפח הקירור בחדר? ועוד.

יכול מאוד להיות שחדר קירור יידרש לשינויים מסוימים בהתאם למספר גורמים. הבנייה צריכה להיעשות בשילוב עם אמצעים לשליטה ובקרה, או בקיצור ווסתים ומערכת חיווי. בשלב התכנון יצטרפו לכוח גם תכניות חשמל ואינסטלציה לסילוק נוזלים ותאורה מתאימה.

לאחר שסיימנו עם שלב התכנון מגיע שלב ההרכבה. המוצרים בהם נשתמש יחויבו להיות עמידים ועל פי התקן, כמו לדוגמה קירות החדר שצריכים להיות בעובי מסוים ובעלות בידוד מעולה, או דלתות החדר שתפקידן למנוע כניסת חום ובריחת קור.

בחדר יותקנו נורות אזהרה וגלאים שיתריעו במקרים של צניחה או עליית טמפרטורה או להבדיל אם מישהו ננעל בפנים. בחדרים אלו ישולבו גם מנהרות קירור, מרכיבים לפריקת לחץ פנימי וצנרות ניקוז.

 

לסיכום

חדרי קירור הינם כלי מרכזי בתעשיות רבות ואפשר לומר שבלעדיהם לא היה ניתן להגיע להישגים רבים שנחלה האנושות עד כה. תארו לעצמכם ניסוי שלם שנזרק לפח בגלל חצי מעלה שצנחה. חשוב לזכור שאת חדרי הקירור מומלץ לעשות יחד עם יועץ למיזוג אוויר על מנת להצליח לשכלל את כל הגורמים הרצויים.

חדר קירור

אולי יעניין אותך גם