איך בוחרים קסדת שטח?

קסדות שטח אמורות להגן על ראשיהם של רוכבי האופנוע בעת תאונה ולרכך את מכת הנפילה. המבחר הגדול של קסדות מאפשר לרוכב האופנוע להתאים לעצמו את הקסדה בהתאם למחיר, לסוג הפעילות ולנראות שלה

 

מבחר גדול

רוכב המחפש קסדות לאופנוע שטח ירצה, ברוב המקרים, שבנוסף למרכיב הבטיחותי ולמרכיב הנוחות, כי הקסדה תיראה טוב. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות שהפכו את הקסדות לקלות משקל יותר, בלי להתפשר על מרכיב הבטיחות. כמו כן, חלק מהקסדות מתממשקות לטלפון הנייר לצורך קיום שיחות ללא מגע ידיים ובהתאם לחוק.

תרבות הפנאי בקרב קהילת רוכבי האופנועים וכלי רחב אחרים המצריכים קסדות גדלה מאוד בשנים האחרונות. כתוצאה מכך גדל ההיצע של הקסדות ואפשרה ללקוחות הפוטנציאלים מבחר גדול בהרבה בהשוואה לעבר.

 

דרישות בסיסיות

לפני שעוסקים באופנת קסדות לאופנוע שטח, רוכב המחפש לעצמו קסדת שטח יבדוק אם היא מתאימה לו. הקסדה צריכה להיות צמודה לראש מבלי להיות לוחצת. המצח צריך להיות צמוד אך לא לחוץ והלחיים צריכים להרגיש את הדפנות בלי להימרח עליהן יותר מדיי.

יש לזכור שכריות הנוחות מאבדות, במשך הזמן, את נפחן ומתאימות עצמן לתוואי הפנים של הרוכב. עוד דרישה בסיסית אמורה להיות גודל הקסדה. כדי לדעת מהו גודל הראש יש להיעזר בסרט מדידה גמיש ולהניח אותו כס"מ אחד מעל הגבות והאוזניים. את התוצאות יש להשוות לטבלאות הגדלים של המותגים השונים כדי לדעת מהי המידה הנכונה

 

קל בראש, כבד בכיס

ישנן סיטואציות בהן קסדת השטח לא תרד מראשו של רוכב במשך 10 עד 12 שעות. במצבים שכאלה, משקלה של קסדה יכול להכביד על הנוסע ולגרום לצוואר תפוס. לכן, עדיף כי בחיפוש אחר קסדות לאופנוע שטח יילקח בחשבון נושא משקלה. קסדות העשויות מסיבים כמו פיברגלס, קבלר וסיבי פחם מציעות בטיחות לצד משקל נמוך. שילוב זה בא לידי ביטוי בהבדלי המחיר לעומת קסדות אחרות, עשויות מחומרים כבדים יותר.

 

פתוחה, סגורה, עם או בלי משקף

קסדת שטח יכולה לבוא בצורות שונות. יש כזאת שתשלב משקף נגד השמש שיכול לסייע גם נגד הגשם. אחרים יעדיפו את הקסדה בלי המשקף בכלל. הבדלים אלה הם מהותיים אך גם אופנתיים. קסדות לאופנוע שטח הנרכשות לנסיעות מדבר, שונות מקסדות שטח לאזורים פחות חוליים או חמים. לכן, בעת בחירת הקסדה יש להתחשב בסיבות לרכישתה. האם הן לנסיעות עירוניות בלבד או למסעות שטח שבועיות.

 

קסדה כהצהרה אופנתית

לאחר המדידות וההכרעות לגבי הסיבות לרכישת קסדת שטח, רבים מהרוכשים מעוניינים כי לקסדה שלהם תהיה ערך אופנתי. התפתחויות טכנולוגיות המאפשרות לצבוע ולאייר קסדות לאופנוע שטח עם הדפסים, יותר ויותר, מורכבים יצרו אופנת קסדות, כחלק מתת תרבות של חיי אופנוענים. יש אופנוענים שאוספים קסדות כחלק מאוספים פרטיים שלהם. אך גם האופנוענים עם קסדה אחת ירצו שלצד הבטיחות תהיה לה אמירה

קַסדָה

אולי יעניין אותך גם