איך בוחרים עורך דין לתכנון הירושה?

לעורך דין לתכנון ירושה מספר תפקידים משפטיים חשובים. עליו לסייע בהבנת המשמעויות של אופן חלוקת הירושה כמו גם בכתיבת הצוואה, תוך הקפדה על ניסוח מדויק לגבי הדרך בה יחולק  הרכוש הקיים והעתידי. לעורך דין מחויבות לשקיפות כלפי הלקוח ועליו ללוות את המצווה בהליכים לקראת כתיבת הצוואה ועריכתה בפועל. במאמר זה נתמקד בנושא של בחירת העורך דין המתאים.

 

מקצועיות

כאשר מחפשים עורך דין לתכנון ירושה חשוב לחפש סממנים שיצביעו על מקצועיותו ואיכותו על מנת לקבל בסופו של דבר את הליווי המשפטי הטוב ביותר. חשוב כאשר אתם בוחנים ברשת אתר משפטי לראות אם הוא עוסק מתמחה בתחום בו אתם נזקקים לו. לרוב עורכי דין מתמחים במספר תחומים מקבילים וחשוב כי עו"ד ירושה מומלץ יהיה מומחה ספציפית לתחום.

 

אמינות וניסיון

לצד השוואת מחירים ובחינת מקצועיות, חשוב לנהל עם עורך דין לתכנון ירושה שיחה פתוחה ומעמיקה לגבי הצרכים המשפטיים שלכם ולבחון את אמינותו. כדאי לבקש ממנו סקירה מקצועית לגבי המשמעויות של חלקות הרכוש מבחינת היבטי מיסוי ומיצוי הטבות המס הנלוות למיסוי מקרקעין לאחר פטירת המוריש.

כאשר מדובר על משמעויות בסעיפי הצוואה השונים, חשוב להבין מהם הנקודות החשובות לדעתו לגבי אופן ניסוח של כל סעיף ומבנה הצוואה בכלל. נסו להבין מניסיון העבר שלו על מה מומלץ לשים דגש ומה המשמעויות של ניסוח סעיף כזה או אחר. בקשו לדעת גם לגבי תיקים שהגיעו לדיון בבית המשפט וכיצד תוכלו להגן על הצוואה מפני ערעור בעתיד.

 

כימיה אישית

מלבד התרשמות מהאתר של העורך דין והביקורות עליו ברשת חשוב לקבוע עמו פגישה להתרשמות אישית, טרם חתימה על ההתקשרות. חשוב להבין כי תכנון ירושה דורש עבודה משותפת ופתוחה. במהלך המפגש נסו להבין אם אתם חשים שיש בינכם כימיה מכיוון שהדבר חיוני לצורך הצלחה במשימה.

 

מי עומד לטפל בכם

חשוב לברר מראש מי מהצוות במשרד עורכי הדין יהיה מי שיטפל בכם בפועל. ישנם מקרים בהם עורך הדין שאליו פניתם מעביר את הטיפול או חלקים ממנו לעורך דין שכיר או לעורך דין זוטר אחר במשרד. חשוב להגדיר באופן ברור את אופן התמחור כלפי העבודה והאם זו נעשית על בסיס גלובלי, שעתי או בהתאם למשימות השונות.

 

סיכום בחירת עורך דין לתכנון ירושה

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בשאלה איך לבחור עורך דין לתכנון ירושה. כפי שציינו, חשוב שהעורך דין יהיה מנוסה ובעל הבנה מעמיקה במשמעויות המשפטיות של אופן כתיבת הצוואה ותכנון היבטי המיסוי. תחילה יש לברר את המוניטין של העורך דין ברשת ולאחר מכן לקבוע פגישה אישית. יש לוודא ששירותי העורך דין מתומחרים באופן הוגן בהתאם למקצועיות ולניסיון.

עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »