איזה תכונות ויכולות נדרשות למדען נתונים?

אם אתם רוצים להיות מעני נתונים, מתעניינים במה שהעולם הזה עוסק בו, מה הוא יכול לעשות ולהביא זה יוכל להביא אתכם, כנראה שכדאי שתדעו גם מה צריך בשביל זה. לכל תחום יש סט כישורים, תכונות, אפילו אופי שמתאים לו, ובכלל, אולי שווה לכם להתחיל ולגלות עוד קצת על התחום עצמו, מה זה בכלל אומר להיות מדען נתונים, ומה נדרש מכם כדי להיות כאלו גם.

 

מהו מדען נתונים?

מדען נתונים הוא איש מחשבים מיומן עם הבנה במתמטיקה ויכולות ניתוח סטטיסטיקה, ובעקבות כל אלו הוא יודע לחזות מגמות. מדען נתונים בעצם לוקח מאגרי נתונים גדולים ומוציא מהן תובנות אשר הופכות להחלטות ולפתרונות. יש חיבות כצובה למדעם נתונים היום, וניתן לראות יותר ויותר חברות שמכירות בצורך ומצרפות אליהן לצוות מדען נתונים.

 

ביג דאטה

המונח ביג דאטה זו המשמעות של אסיפה ואחסון כמויות עצומות של מידע, נתונים המתעדכנים במהירות, ובשביל זה צריך את המומחיות של מדעני נתונים. למדען נתונים יש את ההבנה לשאול את השאלות הנכונות בכדי לזהות ולנתח את המידע שמולו. נתונים הם שם המשחק בימינו, והפיכת הנתונים למשמעותיים זקוקה ליותר מעזרה טכנולוגית.

 

איפה עובדים ומה נדרש?

בעולם של היום נאגרות כמויות עצומות של מידע כל הזמן, היכולת לנתח את הנתונים ולהפיק מהם תובנות עסקיות הפכה את התפקיד של מדען נתונים לנחשק מאוד. היום זקוקים למדען נתונים אצל ספקי שירותי בריאות, גופים פיננסיים, טכנולוגיים, מסחריים ואפילו לחנויות מזון מהיר.

 

הדרישות תלויות חברה

תפקיד מדען הנתונים משתנה מחברה לחברה בהתאם לבמה הארגוני, הסביבה הטכנולוגית, האופי של הלקוחות והתהליכים בעסק. הרבה פעמים נדרש ממדען הנתונים לבצע משימות מורכבות מה שדורש חשיבה יצירתית ועסקית מפותחת. העבודה משתנה בהתאם לסוג הנתונים איתם עובדים, ואפילו תלוי פרויקט ספציפי של הלקוח מולו עובדים.

 

השירותים השונים

בכדי להצליח בתחום חייבים להיות פתוחים למגוון הרחב שהתחום מביא איתו, בהצצה קטנה באתרי המכללות כמו המכללה נאיה קולג' ואחרות, תראו שמדובר בהמון שירותים מה שדורש המון השקעה וראש פתוח לקראת העולם הרחב הזה. בין השירותים השונים:

  • אסטרטגיה – מדען נתונים מיומן הוא ממש שותף אסטרטגי לניהול החברה או הארגון בו הוא עובד. מאפשר תהליכים מחושבים ומבוססים וביצוע החלטות בצורה מותאמת וטובה.
  • זיהוי הזדמנויות – אחד מהכוחות של מדען נותנים זה לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות או לא ממומשות על בסיס ניתוח הנתונים ואלגוריתמים אנליטיים.

 

צריך להיות מוכן ללמוד

בסופו של דבר אם זה מה שתרצו לעשות זו אינה בעיה, יש איפה ללמוד ויש המון עבודה בתחום, בכדי לדעת אם זה מתאים לכם ואם יש לכם את התכונות הנדרשות, הדרך הטובה ביותר זה להתנסות. כמובן שצריך לבוא מוכנים ללמוד, כי יש לא מעט על מה לעבור כשאתם נכנסים לעולם הזה, אך תנסו לקחת את זה כחוויה, זהו תחום עצום ויש לכם המון מה לגלות.

מדען נתונים

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים קייטנה לילדים?
לימודים
איך בוחרים קייטנה לילדים?

בחירה של קייטנה עבור הילדים הינה עניין שמצריך היכרות בסיסית עם פרמטרים שונים. שכן, כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא רושם את הילד שלו לקייטנה

קרא עוד »