איזה צמיגים כדאי לקנות לנסיעות שטח

התלבטות מוכרת של נהגים ברכבי שטח היא איזה צמיגים להתקין לרכב, ובעיקר מה האיזון הרצוי בין צמיגים המתאימים לשטח לבין צמיגים המתאימים לכביש.

בסופו של דבר, המשוואה היא שככל שצמיג מתאים יותר לכביש כך הוא מתאים פחות לשטח – והפוך.

לכן יש מי שיטענו שכדאי להחזיק שני סטים של צמיגים ולהחליף לפי הצורך, אך זהו לא פתרון מעשי.

במדריך זה נציג בפניכם את קטגוריות ההתאמה של צמיגים לשטח כדי לסייע לכם לבחור נכון.

 

צמיגים 100% לכביש

כפי שניתן להבין משמם, אלו צמיגים המתאימים בצורה אופטימאלית לנסיעה על כביש ולפיכך לא אופטימליים לנסיעה בשטח. צמיגים אלו מתאפיינים במבנה סולייתי סימטרי וחריצים דקים ועדינים. גם בצמיגי כביש שנטען שעמידים לבוץ ושלג (עם כמה שיש שלג במדינה שלנו), מדובר בשלג ובוץ שתמצאו בכביש, ופחות בשטח. בנסיעה בשטח יש סיכון גבוה לקרעים וחתכים.

 

צמיגי HT

צמיגים המותאמים בעיקרם לנסיעה על הכביש אך גם מיועדים לנסיעה לא מאוד רצינית בשטח. צמיגים אלו עמידים לנסיעה בשטח מעט יותר מאשר צמיגי כביש-כביש, אך לא היינו ממליצים לקחת אותם לטיול שטח שנמשך זמן רב. צמיגים אלו מתאפיינים בחריצים דקים וסימטריים אך רחבים יותר מאשר החריצים בצמיגי 100% כביש. מתאימים לנהגים ברכבי 4*4 שלא נוסעים הרבה בשטח.

 

צמיגי AT

ניתן להגיד שצמיגי AT הם צמיגי "חצי חצי" – כלומר, משלבים בצורה די שווה בין תכונות לכביש ותכונות לשטח, אם כי יש צמיגי AT עם נטייה לכביש ואחרים עם נטייה לשטח. בסך הכל, מדובר בפשרה לא רעה בין כביש לשטח. יש להם אחיזה לא רעה בכביש, אך בסיבובים אתם עשויים לשמוע חריקות ומומלץ לנהוג לאט יותר על כביש רטוב שכן הם עלולים להחליק. באשר לנסיעה בשטח, צמיגי AT עמידים יותר לחתכים ומתפקדים באופן משמעותי טוב יותר מאשר צמיגי HT בקרקע סלעית רטובה. עם זאת, לא היינו ממליצים לקחת אותם לנסיעה בבוץ, שכן לאחר נסיעה קצרה הרכב ככל הנראה יתקע.

 

צמיגי MT

ראשי התיבות הם "Mud Terrain" והם מכונים "שטח מלא", על אף שבפועל הם צמיגים המשלבים תכונות מוכוונות שטח עם תכונות מוכוונות כביש, ביחס של בערך 70% לטובת השטח. שימו לב שצמיגי "שטח מלא" אינם חוקיים לנסיעה על כביש, ולמעשה צמיגי MT הם צמיגי השטח הרציניים ביותר שתוכלו לעלות איתם גם על הכביש. צמיגי MT מצטיינים בנסיעה בבוץ, ובמקומות בהם צמיגים אחרים יתקעו צמיגי MT ימשיכו בנסיעה. הצמיגים מאופיינים בחריצים רחבים בין הקוביות, מה שמקנה לצמיג יכולת ניקוי עצמי מהבוץ.

 

צמיגי מקסיס לרכבי שטח

ישנם מגוון מותגים המייצרים צמיגים לרכבי שטח. נמליץ לכם כאן על צמיגי מקסיס, שהיא חברה טייוונית מובילה המשווקת צמיגים ומוצרים לרכב ב-180 מדינות מרחבי העולם. יחד עם ייצור צמיגים לאופנים, רכבים ומשאיות, מתמחה החברה בייצור צמיגים לרכבי שטח המתאימים גם לנסיעה על כביש.

 

רכב משפחתי

אולי יעניין אותך גם

אוטו
רכב
מימון רכב לפרטיים

אנשים חכמים יודעים שהדרך הנוחה ביותר לקנות רכב היא באמצעות אפשרות של מימון לפרטיים. אם אתם רוצים לפעול בדרך שחכמים פועלים, אתם צריכים לקרוא בעיון

קרא עוד »