אוטומט או ידני? כך תבחרו נכונה

בעת קנייה של רכב, אחת ההתלבטויות המרכזיות שעומדות בפנינו היא האם ללכת על רכב בעל תיבת הילוכים ידנית או דווקא על רכב עם גיר אוטומטי. לכל אחת מהאפשרויות הללו יש כמובן יתרונות וחסרונות, ואנחנו כאן כדי לתת לכם סקירה על האופציות השונות שתעזור לכם להבין איזו מהן עדיפה עבורכם. זכרו, האופציה הטובה ביותר היא זו שמתאימה לכם.

 

גיר לרכב

עד לפני שנים לא רבות, כל תיבות ההילוכים ברכבים היו ידניות, כלומר החלפת ההילוכים הייתה באחריות של הנהג, והוא היה צריך לבצע אותה. בשנים האחרונות יותר ויותר רכבים באים עם תיבת הילוכים אוטומטית, כזו שבה הרכב מבצע את החלפת ההילוכים בכוחות עצמו, בלי שום התערבות של הנהג. כיום, רוב הרכבים מגיעים עם תיבת הילוכים אוטומטית.

 

מה עדיף?

לא מעט נהגים שואלים את עצמם מה עדיף גיר אוטומט או גיר ידני. לפני שנתחיל לענות על השאלה הזו חשוב לציין שאין תשובה חד משמעית, וכל נהג צריך לבחור באפשרות שמתאימה לו יותר. אנחנו כאן רק כדי לפרוס בפניכם את ההבדלים השונים בצורה שתקל עליכם להבין מהי האופציה העדיפה יותר מבחינתכם.

 

צריכת דלק

ההבדל הראשון נוגע לצריכת הדלק של הרכב. באופן כללי רכבים ידניים צורכים פחות דלק, כיון שהרכב לא צריך להתמודד בכוחות עם עצמו עם הצורך להעביר את ההילוכים. עם זאת, כיום ישנם כמובן גם רכבים בעלי תיבת הילוכים אוטומטית עם צריכת דלק נמוכה כך שהשיקול הזה לא מקבל מקום מרכזי.

 

חוויית נהיגה

אם אתם נהגים שחוויית הנהיגה חשובה להם, אין ספק שגיר ידני הוא זה שיספק לכם אותה. בגיר אוטומטי הנהג לא נדרש לעשות יותר מידי למעט ללחוץ על הגז והבלם, בעוד שגיר ידני מאפשר לכם להיות מעורבים הרבה יותר בתהליך הנהיגה.

 

נסיעה בעיר

שיקול נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא היחס בין נסיעות שאתם מבצעים בתוך העיר לבין נסיעות מחוצה לה. בתוך העיר, כאשר אנחנו מאטים כל המזן את הרכב וצריכים להיות ערים כל הזמן למה שקורה בכביש, גיר אוטומטי הופך את החיים שלנו להיות קלים הרבה יותר. נהיגה ברכב עם גיר ידני בתוך העיר עלולה להיות מתישה, וכדאי לקחת את זה בחשבון.

 

סוג רכב

אם יש לכם חיבה מיוחדת לסוג מסוים של רכבים, במקרים רבים זה יוכל להכריע את ההתלבטות שלכם. לא מעט רכבים מגיעים היום עם גיר אוטומטי, בלי שיש לכם אפשרות בחירה, כך שתאלצו להסתפק במה שהיצרן מציע לכם.

 

לסיכום

ההתלבטות האם לרכוש רכב עם גיר ידני או אוטומטי פוגשת לא מעט נהגים. חשוב להבין ששתי האופציות טובות, ומה שצריך לדעת הוא מה מתאים לכם יותר. השיקולים נוגעים בעיקר ליחס שלכם לנהיגה ולסוג הנסיעות שאתם מבצעים על פי רוב.

גיר ידני

אולי יעניין אותך גם