אבקת חלבון – שאלות תשובות

אבקת חלבון היא למעשה תוסף תזונה המכיל ברובו חלבון למאכל. למעשה, הן יכולות להוות כתחליף לארוחה או כתוסף למתאמנים. כחלק מדיאטה תורמת לעלייה במשקל, ויכולה לתרום ספציפית לתהליך גדילת שריר אנבולי. האבקה נמהלת בנוזל כגון חלב, מים או מיץ פירות ליצירת משקה מעורבב.

האם אבקת חלבון היא טבעית?

תוסף של שייק חלבונים בטרם האימון הוא לפניו נחשב לטבעי לחלוטין, וחומריו מקורם מהטבע. מקור החלבון באבקה הוא מן הצומח או מהחי, חשוב לדעת בהקשר זה כי חשוב לוודא כי אבקת החלבון אשר נרכשת בחנויות המורשות לכך היא באישור משרד הבריאות, אשר מפקח על הנושא.

 

כיצד אבקת החלבון תורמת לגוף?

במידה ונעשה שימוש תדיר באבקת חלבון כחלק מתוכנית אימונים, האבקה תורמת לעלייה במשקל ובכך יכולה לגרום לכך שהשריר האנבולי יגדל, כמו גם החלמה מהירה יותר מפציעה. בהתאם להרכב החלבון ומהירות הפירוק שלו למחזור הדם אשר משתנה מאחד לשני, המתאמן יכול לשתות משקה חלבון לפני אימון, במהלכו או מיד אחריו כתחליף לארוחה או כתוספת לארוחה.

האם אבקת חלבון מזיקה לבריאות?

בעולם לא נערכו אף מחקרים אשר הוכיחו באופן ברור ומבוהק כי אבקת חלבון יכולה להזיק לבריאות, ובפרט לכליות. חשוב מאוד לזכור שלקיחה עודפת של כל חומר מסוים עלולה להזיק לבריאות. על מנת להגיע לרמה שאיננה בריאה ויכולה להזיק לבריאות היא בגדר בלתי אפשרית, זאת משום שמדובר על כמות של מעל ל 4-5 גרם חלבון לק"ג, כמות חלבון שעל בסיס יומי בצריכה כזאת יכולה להוביל לכשל באחת ממערכות הגוף אצל אדם השוקל 80 ק"ג ומעלה. הדבר הזה איננו אפשרי, זאת מאחר ומתאמנים וכן ספורטאים רבים משתמשים במרכיבים תזונתיים בתפריט התזונה כמו שומנים ופחמימות, כך שהכמות הממוצע לקיחת אבקת חלבון היא נמוכה ביותר ולא מגיעה לכמויות הללו. בנוסף, במחקר אשר נערך בארה"ב החוקים בדקו שימוש כמויות גבוהות של חלבון על מפתחי גוף וספורטאים מענפי ספורט שונים זאת במשך שבעה ימים. במהלך המחקר המשתתפים אכלו דיאטה עשירה בחלבון – 2.8 גרם למשקל הגוף בק"ג. במשך כל מהלך המחקר המשתתפים נבדקו ונלקחו מהם בדיקות שתן ודם, וזאת על  מנת לבדוק את תפקוד הכליות. תוצאות המחקר הראו באופן משמעי כי לא נצפו ערכים חריגים בממצאי הבדיקות של המשתתפים, וכן הוכח כי כמויות של 2.8 גרם לק"ג משקל נמצאו כתקינים לצריכה.

מעוניינים גם אתם לרכוש אבקת חלבון? אמינו שופ הוא אתר הבריאות למתאמנים הגדול ביותר בישראל, המציע מגוון רחב של תוספי תזונה לספורטאים, אבקות חלבון, גיינרים, חומצות אמינו ועוד מגוון רחב של מוצרים אשר מותאמים לצרכים השונים ואשר כוללים רכיבים תזונתיים חשובים במיוחד הנדרשים לגוף הן במהלך פעילות ספורטיבית והן לאחריה מהמותגים הגדולים בעולם.

 

לעוד מידע בנושא אבקות חלבון:

https://www.aminoshop.co.il

 

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »