מהם הדברים הכי חשובים לעשות בתהליך הקמת סטארט אפ?

יש לכם רעיון מושלם לסטארט אפ, כזה שאתם מאמינים שיפתור בעיה ביום יום ויעשה חיים קלים להרבה אנשים שישתמשו במוצר שלכם.

אתם בדרך להקמת הסטארט אפ, אבל ייתכן שאין לכם את הידע והניסיון בהקמת סטארט אפ, ואתם שואלים את עצמכם -מה השלב הבא? אז בשבילכם איגדנו מספר דברים חשובים בתהליך ההקמה של הסטארט אפ שלכם.

 

שלב הרעיון

השלב הראשון של הקמת סטארט אפ הוא ללטש את הרעיון שלכם, לבנות תכנית עסקית, ולהכין  את החזון שלכם במצגת ברורה ואסתטית שבה יופיעו כל הפרטים לגבי המוצר או הרעיון אותו אותם רוצים להביא לעולם. זה הזמן לשבת עם הצוות החדש ולהבין האם אתם מייצרים טכנולוגיה חדשה או משתמשים בפלטפורמה קיימת, תבינו מה בדיוק הבעיה שאתם רוצים להביא לה פתרון, ותבנו את התכנית העסקית בקווים כלליים שעל פיהם תעבדו מההתחלה, ולא משנה כמה כוחות חיצוניים וגורמים מסביב יימשכו את תשומת ליבכם.

 

גרסה ראשונה למוצר

החברה בשלביה הראשונים, ועל כן יש לשמור על פרופיל נמוך מבחירת ההשקעה בתקציב. על אף שייתכן שכבר גייסתם סכום ראשוני ואף יותר מכך, בשלב התחלתי זה כדאי להימנע מפיזור המשאבים ולהישאר ממוקדים. השאיפה בשלב הזה היא לבנות את האב טיפוס למוצר שלכם, להתחיל לשווק אותו ולראות מהן התגובות בשוק. הגרסה היא ראשונית וייתכן שלא תכלול את כל התכונות והמאפיינים שחשבתם עליהם.

 

גיוס הון

לאחר שיצאנו בגרסה לקהל מצומצם על מנת לבחון את המוצר הראשוני, עכשיו הזמן לעבור לשלב העיקרי. בעזרת מיתוג ושיווק הגרסה המוקדמת למוצר, מטרתכם היא למצוא משקיעים שיכניסו הון רב ככל האפשר, כיוון שהשלב הזה של יצירת המודל המלא והמוגמר למוצר דורש השקעה מרובה של משאבים, ומעל הכול – דורש השקעה פיננסית.

את התכנית העסקית שבניתם יש לשכלל ולדייק ולהפוך לתכנית לפרטי פרטים. אתם צריך לדעת בדיוק מה הדרך ואיך אתם מתכוונים להגשים את החזון, ורצוי שהכול יהיה כתוב. למי מיועד המוצר, אילו גרסאות שונות יצאו ומתי, מי המשקיעים הפוטנציאליים שלכם, ועוד.

 

ניהול מוצלח והתרחבות

לאחר שהוכחתם שיש לכם את כל האיכויות לגדול ולצמוח לחברה גדולה יותר, ולאחר שמוצר קיבל את אמון הציבור, הזמן הוא לגדול ולהתרחב לשוק הגלובלי. כאשר החברה תהיה בשלה לתהליך של גדילה והתרחבות לשווקים בחוץ לארץ, יהיה צורך בהרחבה מסיבית של החברה, עוד עובדים ומקום חדש וגדול יותר. לצורך כך תוכלו לפנות לקרן השקעות או להנפקה בבורסה, וזאת על מנת ליצור מנוף להתרחבות. ייתכן ותרצו לצרף חברות נוספות שיאפשרו לכם את התכונות שעד עכשיו לא היה באפשרותכם להוסיף.

 

אמונה וביטחון

הקמת סטארט אפ היא דבר מרגש המצריך חשיבה אסטרטגית ותכנון לטווח ארוך. בנו לכם תכנית על פי החזון איך לעשות את העולם טוב יותר בעזרת המוצר שלכם, תאמינו בו ותראו תוצאות.

סטטיסטיקה

 

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »